نکاتی که هنگام مصرف گریپ فروت باید در نظر داشته باشید؟ – دکتر روی هادیمیان


نکاتی که اگر گریپ فروت می خورید ، باید که توجه داشته باشید؟

اگر گریپ فروت برای کاهش فشار خون توصیه می شود ، خوب است بدانید که مقدار کمی از این میوه حاوی 100 تا 200 میلی گرم پتاسیم است و در گروه غذاهای دارای پتاسیم متوسط ​​قرار می گیرد. یک لیوان آب میوه نیز حاوی 200 تا 300 میلی گرم پتاسیم است و در دسته غذاهای سرشار از پتاسیم قرار دارد که به دلیل داشتن پتاسیم می تواند برای کاهش فشار خون مفید باشد. اما باید توجه داشت که میوه های گریپ فروت با طیف وسیعی از داروها تداخل دارند و می توانند متابولیسم روده آنها را مهار کنند و این اثر 72 ساعت طول می کشد ، بنابراین حتی فاصله بین مصرف گریپ فروت و داروها نیز مثر نبود. و عوارض جانبی خطرناکی مانند مسمومیت دارویی و حتی مرگ در برخی موارد وجود دارد.

به عنوان مثال ، داروهایی که با گریپ فروت تداخل دارند شامل داروهای کاهنده کلسترول خون یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند ، بنابراین اگر فشار خون بالا دارید ، بهتر است به جای گریپ فروت از غذاهای دیگر مانند آووکادو استفاده کنید. موز ، خربزه ، انبه ، سیب زمینی ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، ماست ، البته کم چرب و … که در گروه غذاهایی با پتاسیم بسیار بالا (حاوی بیش از 300 میلی گرم پتاسیم در واحد) هستند) از آنها برای اجتناب از عوارض جانبی

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید