نوشیدن قهوه قبل از تمرین به سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند – دکتر رویا هادیمیان


نوشیدن قهوه قبل از تمرین به سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند

تحقیقات قبلی ارتباط بین مصرف کافئین و افزایش عملکرد ورزشی را نشان داده است. با این حال ، اطلاعات محدودی در مورد تأثیر کافئین در افزایش چربی سوزی بدن وجود دارد. با استفاده از آزمایشات کالیبره شده با مردان فعال ، محققان تأثیر کافئین بر اکسیداسیون چربی صبح و بعد از ظهر را مورد مطالعه قرار دادند.

محققان شواهدی پیدا کرده اند که مصرف 30 دقیقه قبل از ورزش هوازی به اندازه یک فنجان قهوه قوی کافئین ، چربی سوزی را افزایش می دهد ، به ویژه اگر این فعالیت در بعد از ظهر انجام شود.

کافئین محرکی است که به طور طبیعی در دانه های قهوه ، برگ چای و دانه های کاکائو یافت می شود. نوشیدنی های انرژی زا تجاری ، تنقلات و بسیاری از غذاهای دیگر نیز حاوی مکمل های کافئین هستند. استفاده نسبی از این محرک می تواند هوشیاری ، عملکرد شناختی و کاهش وزن را افزایش دهد.

سازمان غذا و دارو به بزرگسالان سالم توصیه می کند بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز که معادل حدود 4 یا 5 فنجان قهوه است ، مصرف نکنند.

مطالعه محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا نشان می دهد که کافئین می تواند با افزایش قدرت بی هوازی ، استقامت هوازی و استقامت و قدرت عضلانی ، عملکرد ورزشی را افزایش دهد. داده ها همچنین نشان می دهد که تأثیر مثبت کافئین بر این نشانگرهای عملکردی در حین تمرین هوازی بیشتر از ورزش های بی هوازی است.

این مطالعه 15 مرد فعال با میانگین سنی 32 سال را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان صبح و بعد از ظهر تمرین کردند و 30 میلی گرم قبل از هر تمرین 3 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کردند.

فرانسیسکو آمارو گیت ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: “مطالعه ما نشان داد که مصرف زیاد کافئین 30 دقیقه قبل از انجام تمرینات هوازی حداکثر اکسیداسیون چربی را در طول تمرین ، بدون توجه به زمان روز ، به حداکثر می رساند.”

محققان پیشنهاد می کنند که مصرف یک فنجان قهوه یا کافئین کافی درست قبل از تمرینات هوازی با شدت متوسط ​​در بعد از ظهر بهترین راه برای به حداکثر رساندن اکسیداسیون چربی بدن است.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید