میوه های مفید زمستانی برای یبوست – دکتر رویا هادیمیان


میوه های زمستانی مفید برای یبوست

یبوست یک مشکل گوارشی نسبتاً شایع است که ارتباط مستقیمی با شیوه زندگی و رژیم غذایی فرد دارد. در همین حال ، خوردن برخی از میوه های زمستانی می تواند به حل این مشکل کمک کند.

امروزه بسیاری از مردم به دلایل مختلف از یبوست رنج می برند. این عارضه معمولاً در نتیجه یک شیوه زندگی ناسالم و کم تحرک و انتخاب اشتباه رژیم غذایی رخ می دهد. به گفته محققان و متخصصان تغذیه ، یبوست اغلب در نتیجه کمبود فیبر کافی در رژیم غذایی و نوشیدن کمتر از نیاز روزانه به آب است.

این بیماری بر عملکرد طبیعی بدن اکثر افرادی که از آن رنج می برند تأثیر می گذارد و می تواند زندگی روزمره آنها را مختل کند. حرکات نامنظم روده می تواند باعث درد شکم ، حالت تهوع و ناراحتی عمومی شود. البته باید تاکید کرد که یبوست یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست ، اما نباید این مشکل را نادیده بگیرید تا بتوانید از یک زندگی سالم و متعادل لذت ببرید.

خوشبختانه غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند به رفع یبوست کمک کند. این غذاها جایگزین مناسبی برای داروها و سایر روش های درمانی هستند. همانطور که اکنون در آستانه زمستان هستیم ، چند میوه پاییزی و زمستانی را به شما ارائه می دهیم که می توانند از یبوست جلوگیری کنند. توصیه می شود این محصولات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و از نتایج شگفت انگیز آن لذت ببرید:

مرکبات:

پرتقال در اندازه واقعی حدود سه گرم فیبر دارد. همچنین منبع غنی فیبر محلول است که انتقال مواد مغذی را به روده بزرگ تسریع کرده و به رفع یبوست کمک می کند. پرتقال و اکثر مرکبات نیز حاوی ملین طبیعی شبیه به لاونول به نام نارینگین هستند که به دفع مدفوع فرد کمک می کند. خوردن پرتقال ، نارنگی و لیمو شیرین را در این فصل فراموش نکنید.

عصبانیت:

این میوه که در پاییز و هفته های اول زمستان به وفور یافت می شود ، منبع خوب دیگری از فیبر غذایی است که صد گرم آن حاوی حدود چهار گرم فیبر است. مصرف روزانه این میوه باعث افزایش تحرک روده و رفع یبوست می شود.

سیب:

بسیاری از مردم معتقدند خوردن سیب باعث یبوست می شود ، اما باید به خاطر داشته باشید که به طور متوسط ​​سیب 4.4 گرم فیبر دارد. اگر از یبوست رنج می برید ، این میوه قطعاً باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشد.

گلابی:

گلابی سرشار از فیبر غذایی مفید است و یک گلابی متوسط ​​دارای حدود 5.5 گرم فیبر است. این میوه همچنین حاوی فروکتوز و سوربیتول است که به عنوان ملین طبیعی باعث تحریک حرکات روده می شود.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید