معرفی 5 شرایط نامناسب برای رژیم گرفتن – دکتر رویا هادیمیان


معرفی 5 موقعیت نامناسب برای دریافت رژیم کاهش وزن

بسیاری از افراد از رژیم غذایی برای کمک به کاهش وزن استفاده می کنند ، اما رژیم گرفتن گاهی اوقات می تواند خطرناک باشد. ضعف ، بی حوصلگی ، افت شدید فشار خون و بسیاری از علائم دیگر می تواند نتیجه پیروی از رژیم غذایی خطرناک باشد.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، بهتر است روی اصولی که برای سلامتی مفید است تمرکز کنید و اگر یکی از 5 شرایط زیر را دارید ، بهتر است رژیم خود را کنار بگذارید.

آیا باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید؟

طبق مطالعات تغذیه ای ، بهترین زمان برای کاهش وزن قبل از اقدام برای باردار شدن است. در واقع ، برای مادر باردار یا مادری که در تلاش برای باردار شدن است تا خود را از وعده های غذایی مغذی و سرشار از ویتامین محروم کند ، بسیار خطرناک است. محروم کردن مادر از فسفر ، اسید فولیک ، ویتامین B12 و اسیدهای چرب امگا 3 می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین ، در دوران بارداری رژیم نگیرید ، مگر با توصیه متخصص تغذیه و متخصص زنان و زایمان.

شما در خواب مشکل دارید

بسیاری از افراد برای افزایش متابولیسم خود به کافئین روی می آورند ، اما غذاها و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه ، چای و شکلات خالص می تواند باعث بی خوابی شود. محرک شیمیایی که می تواند تا هشت ساعت در بدن شما بماند. بنابراین اگر در خواب مشکل دارید ، باید قبل از خواب از مصرف کافئین اجتناب کنید.

شما همیشه خسته هستید

رژیم غذایی بسیار کم کالری می تواند شما را بسیار خسته کند ، بدن هر انسان بالغ به چربی ، پروتئین ، ویتامین ها و انواع مواد مغذی و مواد معدنی خوب نیاز دارد و هنگامی که خود را برای مدت طولانی از غذا محروم می کنید ، در واقع در خطر هستید. شما خستگی و ضعف مداوم را ایجاد می کنید.

شما درد معده دارید

رژیم های سنگین می توانند فشار بیشتری به معده وارد کنند و حتی معده را بیشتر مستعد ابتلا به زخم معده یا مشکلات دیگر کنند. به عنوان مثال ، کاهش شدید تغذیه می تواند منجر به سوزش سر دل ، رفلاکس اسید و موارد مشابه شود. مصرف زیاد ادویه جات و فلفل برای افزایش متابولیسم می تواند معده شما را در معرض خطر قرار دهد.

مستعد ابتلا به بیماری ها هستید

اگر به طور منظم و بدون هیچ دلیل مشخصی بیمار می شوید ، بدن شما ممکن است بسیار ضعیف یا کمبود ویتامین داشته باشد ، بنابراین باید استراحت کرده و میوه ها و سبزیجات سالم و غذاهای مقوی بیشتری مصرف کنید. رژیم های مکرر می توانند سلامت شما را به خطر بیندازند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید