مصرف بیش از حد مکمل های رژیمی؟

امروزه بسیاری از خانوارها برای خودکفایی و سلامتی، داروخانه کوچک خود را با مکمل های غذایی در آشپزخانه دارند. اگر شما یکی از آنها هستید، به اطراف کمد خود که در آن بطری ها را نگهداری می کنید نگاهی بیندازید. آیا بیش از 10-15 محصول مختلف وجود دارد که روزانه از آنها استفاده می کنید؟ اگر چنین است، شاید زمان آن رسیده است که بفهمید آیا واقعاً نیاز به مصرف همه مکمل‌ها دارید و کدام یک برای سلامتی شما مفیدتر هستند. حتی زمانی که مکمل‌های رژیمی برای سلامتی طبیعی استفاده می‌شوند، باز هم می‌توانید چیزهای بسیار خوبی دریافت کنید.

محصولات بهداشتی طبیعی بهتر است به عنوان پلی در سلامتی و مراقبت از خود استفاده شوند. به عبارت دیگر، آنها به شما کمک می کنند از احساس فعلی خود به آنچه می خواهید در بدن خود احساس کنید، حرکت کنید. آنها می توانند به هضم غذا کمک کنند، لکه ها را از بین ببرند، خواب خوب شبانه را تقویت کنند و سطوح بالای استرس را کاهش دهند. با این حال، اگر بیش از حد به این محصولات تکیه کنیم، ممکن است ابتدا از خود مراقبت کنیم و به سادگی از مکمل ها به عنوان ابزار یا پل برای سلامتی بهتر استفاده کنیم. مکمل نه همه چیز است و نه یک راه حل جادویی.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که ما فقط می‌توانیم مقدار محدودی را پردازش کنیم و ممکن است بدن خود را با مکمل‌های زیاد اضافه کنیم. کپسول ها، قرص ها و پودر همگی باید توسط دستگاه گوارش و کبد تجزیه و متابولیزه شوند. ذهن همچنین باید به خاطر داشته باشد که هر 10 تا 20 مکملی را که ممکن است نیاز داشته باشیم مصرف کنیم، و این چک لیست حتی می تواند منجر به استرس (و در نتیجه خنثی کردن برخی از مزایای سلامتی محصولات) شود.

چه از مکمل‌های رژیمی تجویز شده توسط خودتان یا توصیه‌شده توسط یک یا چند ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنید، می‌توانید همه آن‌ها را روی میز بگذارید و به طور بالقوه روال خود را به حدود ۵ مکمل یا کمتر ساده کنید. تصمیم بگیرید که کدام محصولات بیشترین تأثیر را بر سلامت کلی شما و سیستم های اندامی که به بیشترین حمایت نیاز دارند خواهند داشت. به یاد داشته باشید که در زمان‌های مختلف سلامتی شما بسته به شرایطی که دارید متفاوت به نظر می‌رسد. مکمل های غذایی با نحوه زندگی و احساسات شما تغییر خواهند کرد.

مطمئن نیستید کدام مکمل های غذایی موثر هستند یا هر کدام چه تاثیری روی شما دارند؟ نکات زیر را امتحان کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را استخدام کنید:

  • 1-2 هفته از مکمل هایی که در مورد آنها مطمئن نیستید استراحت کنید، به خصوص اگر به خاطر نمی آورید که چرا آنها را از ابتدا شروع کرده اید. آیا بعد از آن احساس متفاوتی دارید؟

  • اگر پزشک مکمل (ها) را توصیه کرد، از او بپرسید که کدام محصولات هنوز با درمان شما مرتبط هستند. ممکن است بتوانید آنچه را که می گیرید دوباره ارزیابی کنید.

  • آیا چیزی منقضی شده است؟ اگر برچسب محصول می گوید تاریخ انقضا زمان خوبی است تا در نظر بگیرید که آیا هنوز باید آن را بخورید یا خیر، و اگر چنین است، یک دسته جدید سفارش دهید.

  • اگر دو یا چند مکمل غذایی دارید که هدف یکسانی دارند، اغلب می توانید خود را به یک محصول با این عملکرد محدود کنید. به عنوان مثال، به جای مصرف دو فرمول آداپتوژن (تسکین دهنده استرس)، یکی را انتخاب کنید که برای سلامتی شما مناسب است.

  • هنگامی که یک بطری از قرص های بزرگ دارید که مصرف نمی کنید، تنتور یا چای با طعم ناخوشایند، یا محصولی که حاوی 3 یا بیشتر قرص در یک نوبت است، این زمان عالی برای بررسی مجدد این است که آیا واقعاً به آن نیاز دارید.

هنگامی که حدود 5 محصول یا کمتر برای سلامتی خود دارید، ببینید در مورد روال جدید چه احساسی دارید. و در زمانی که دیگر مجبور نیستید 10 تا 20 مکمل غذایی مختلف را به خاطر بسپارید، می توانید بدون قرص به روش های دیگر از سلامت خود مراقبت کنید. آروم باش. کش آمدن. یک لحظه خوب برای انجام هیچ کاری! به پیاده روی بروید یا از ورزش مورد علاقه خود لذت ببرید. به موسیقی گوش دهید، به آب نزدیک شوید، حمام کنید. بدن شما از روتین متمرکز مکمل ها و فرصتی برای امتحان چیزهای جدید برای سلامتی خود لذت خواهد برد.