مزایای کاهش مصرف قند برای شما – دکتر رویا هادیمیان


مزایای کاهش مصرف قند

همه متخصصان تغذیه موافقند که کاهش مصرف قند ، اگرچه کار ساده ای نیست ، اما دارای اثرات مثبتی است ، از جمله جلوگیری از دیابت ، بیماری های قلبی و اضافه وزن.

البته ، کاهش مصرف شکر کار ساده ای نیست ، زیرا در همه شیرینی ها ، نان ، غذاهای آماده و اما وجود دارد ، اما کاهش مصرف این غذاها تغییرات مثبتی در بدن ایجاد می کند که کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

حفظ سلامت کبد:

مصرف بیش از حد قند تا حدی کبد را تحت فشار قرار می دهد که اثرات آن با الکل مقایسه می شود. اما پرهیز از مصرف بیش از حد قند ، کار کبد را کاهش می دهد و در نتیجه به سلامت آن کمک می کند.

حفظ وزن سالم:

عادات غذایی پر از میان وعده های شیرین ، پر کالری و کم فیبر بدون شک منجر به افزایش وزن و همچنین خطر سندرم متابولیک و دیابت می شود. علاوه بر این ، مصرف زیاد قند باعث از بین رفتن هورمون لپتین در بدن می شود که مسئول احساس سیری بعد از غذا خوردن است. در نتیجه ، دائماً احساس گرسنگی می کنید و میل شدید به خوردن غذاهای شیرین دارید. اما وقتی مصرف قند خود را به حداقل می رسانید ، بدن شما به تدریج کنترل اشتهای شما را در دست می گیرد. در نتیجه ، شما با گذشت زمان احساس سیری می کنید و بنابراین کالری بیشتری از آنچه نیاز دارید دریافت نمی کنید. بدون شک ، کاهش کالری دریافتی نیز شما را از چاقی و عوارض ناشی از آن نجات می دهد.

کاهش سطح تری گلیسیرید:

محققان در کلینیک مایو دریافتند که خوردن بیش از حد قند باعث افزایش سطح تری گلیسیرید خون می شود و می تواند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد. کنار گذاشتن قند و حداقل نگه داشتن آن راه خوبی برای حفظ سلامت قلب و کنترل تری گلیسیرید است. تری گلیسیرید نوعی چربی است که کالری موجود در قند را ذخیره کرده و با اثرات کلسترول خوب مقابله می کند.

کاهش مشکلات دندانی:

قند بیشتر ارتباط مستقیمی با تشکیل حفره های بیشتر دارد. اگرچه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم ، خوردن قند کمتر می تواند به شدت از این حفره ها جلوگیری کند.

جوانی پوست:

مصرف زیاد قند باعث ایجاد فرایندی به نام گلیکوزیلاسیون می شود که مخصوص ذوب قند از فیبرهای پروتئینی است. این فرایند همچنین آسیب جدی به الاستین و کلاژن پوست می رساند. با کاهش مصرف قند ، پوست سالم تری خواهید داشت و علائم پیری مانند چین و چروک و … بعداً به سراغ شما می آید.

حفظ سلامت مغز:

به گفته محققان ، قند خون بالا یکی از عوامل آسیب مغزی است که می تواند به حافظه آسیب برساند. با این حال ، محققان معتقدند برای رسیدن به این نقطه نیاز به تحقیقات بیشتری است.

پیشگیری از سنگ کلیه:

مصرف نوشیدنی های شیرین و شکر تصفیه شده خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا 25 درصد افزایش می دهد. از همه بدتر ، نوشیدنی های شیرین ، که شامل کولا است ، خطر را تا 33 درصد افزایش می دهد. برای جلوگیری از این مشکل ، لازم است مصرف هر نوشیدنی شیرین را محدود کرده و در عوض از نوشیدنی های سالم مانند آب و آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید