مزایای سلامتی مکمل های مختلف تناسب اندام

اخیراً تغییر پارادایم قابل توجهی به سمت زندگی سالم و تناسب اندام صورت گرفته است، به جز ظاهر! به همین دلیل است که هر ثانیه یک نفر یا در تلاش است تا از شر آن شلی شکم خلاص شود یا فردی برای رسیدن به اندامی لاغر و پست رژیم غذایی مکمل دارد!

این مکمل های غذایی فقط یک مد نیستند، بلکه یک نیاز ضروری برای بدنسازان و ورزشکاران هستند. این مکمل های تناسب اندام به حفظ تناسب اندام و سلامت بدن کمک می کنند. آنها همچنین کمبودهای مختلف مواد مغذی را در بدن جبران می کنند زیرا به عنوان “جایگزین رژیم” نیز عمل می کنند.

این حجم دهنده ها برای بهینه سازی مواد مغذی در بدن فرموله شده اند. آنها سطح بالایی از انرژی را به ماهیچه های بدن می رسانند. این منبع مستقیم اکسیژن به طور مستقیم توسط ماهیچه ها جذب می شود.

این افزایش سطح اکسیژن در عضلات به عنوان یک منبع انرژی فوری عمل می کند که به بدنسازان و ورزشکاران کمک می کند تا وزنه های سنگین بلند کنند یا عملکرد ورزشی ثابتی داشته باشند. با این حال، باید انتظارات معقولی داشت. پس از مصرف این مکمل ها انتظار نداشته باشید که عضلات را پاره کنید یا سطح انرژی آنی بالا باشد. این یک روند طبیعی تدریجی است که زمان می برد و باید با یک رژیم غذایی سالم و متعادل و یک برنامه ورزشی دقیق روزانه همراه شود.

اگرچه این مکمل‌ها از مواد طبیعی و عصاره‌های طبیعی ساخته شده‌اند، اما همچنان باید تحت راهنمایی‌های حرفه‌ای مانند یک مربی یا پزشک مجرب تناسب اندام مصرف شوند. انواع مختلفی از افزونه ها وجود دارد که هر کدام دارای اجزای متفاوتی هستند و برای نیازهای مختلف طراحی شده اند. توصیه می‌شود قبل از اینکه مکمل غذایی را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید، درباره مکمل‌های غذایی تحقیق کنید. قبل از اینکه پول نقدی را که به سختی به دست آورده اید در یک بسته سرمایه گذاری کنید، به عواملی مانند نوع بدن، توده بدنی و نتیجه نهایی که می خواهید فکر کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که همه مکمل ها ارزش خرید ندارند. هر افزونه ای به آنچه وعده داده عمل نمی کند. برخی فقط شکل دیگری از شکر هستند! و همه گونه ها برای همه در نظر گرفته نشده اند. قبل از خرید بسته، در مورد انواع مکمل هایی که در بازار محبوب هستند تحقیق کنید. مواد تشکیل دهنده آنها، نحوه عملکرد مکمل و اینکه آیا این مکمل با نوع بدن شما سازگار است یا خیر را بررسی کنید.

در زیر برخی از مکمل های تناسب اندام رایج مورد استفاده قرار می گیرند:

* مکمل های کاهش دهنده چربی: این مکمل ها حاوی CLA، کروم و غیره هستند. وقتی با یک برنامه ورزشی خوب مصرف شوند، به سوزاندن چربی اضافی بدن کمک می کنند.

* عضله سازها: اینها عمدتاً توسط بدنسازان استفاده می شود زیرا به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می کنند. اینها بیشتر حاوی کروم، ویتامین E، آهن، منیزیم، پروتئین و غیره هستند.

* مکمل‌های تسکین‌دهنده درد: این مکمل‌ها برای ورزشکاران بسیار مهم هستند، زیرا اغلب آسیب می‌بینند و دچار اسپاسم عضلانی، رگ به رگ شدن و غیره می‌شوند. این مکمل ها به بهبود سیستم ریکاوری و بهبودی بدن کمک می کنند. اینها معمولاً حاوی ویتامین C، روی، آرنیکا، کاین، گلوکزامین و غیره هستند.

این مکمل ها در بهبود عملکرد و دستیابی به سطح بالاتری از تناسب اندام کمک زیادی می کنند.