لذت سالم: شکلات تلخ – شارون پالمر، متخصص تغذیه گیاهی


با فواید شکلات تلخ خوشمزه و مقوی و نحوه گنجاندن شکلات در رژیم غذایی خود به روشی سالم آشنا شوید.

دانشمندان با انتشار یافته های زیبایی درباره فواید شکلات برای سلامتی به دعای مردم پاسخ دادند. به نظر می رسد این روزها شکلات آنقدر الهی است که هاله سلامتی به تن کرده است! تولیدکنندگان موادغذایی به دنبال اضافه کردن شکلات “سالم” به برچسب های مواد غذایی خود هستند. میله‌های Raw Chocolate Love با بیانیه مأموریت خود به فروش می‌رسند: «شکلات همانطور که باید باشد: 100٪ خالص خام، ارگانیک و مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی که ذهن، بدن و روح را تغذیه می‌کنند». میله‌های جوجو ادعا می‌کنند که «شکلات بدون گناه» هستند. و فاو در مورد محصولات خود گفته است: “شما هرگز شکلات به این خوبی نخورده اید … و برای شما خوب است!” محصولات شکلاتی نیز با سایر مواد کاربردی ترکیب می شوند. گود کاکائو که با روغن‌های امگا 3 درست می‌شود، گزارش داده است که «یکی از سالم‌ترین شکلات‌های موجود است». بر اساس تحقیقات بازار Zion، در واقع، شکلات تلخ، حاوی فلاوانول های بیشتری نسبت به شکلات معمولی است، بزرگترین و سریع ترین بخش در حال رشد در بازار جهانی شکلات بیش از 100 میلیارد دلار در سال است.

اما آیا محصولات شکلات پرفروش به همان اندازه مقدس هستند که تولیدکنندگان آنها را رنگ می کنند؟ CocoaVia، محصولی از Mars Inc، یک شکلات‌خوری کاربردی، مورد انتقاد سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار گرفت که برای کمپین‌های بازاریابی شامل «ترویج قلب سالم» و «اکنون می‌توانید لذت واقعی شکلات را با مزایای واقعی سلامت قلب داشته باشید» مورد انتقاد قرار گرفت. سازمان غذا و داروی آمریکا این ادعاها را به دلیل سطوح بالای چربی اشباع شده در محصولات نادرست و گمراه کننده خواند. محصولات CocoaVia نیز با ادعای “پشتیبانی از سلامت مغز و قلب” مهر شده اند. تولید کننده شکلات بری کالباوت در سال 2019 درخواستی به FDA ارائه کرد تا حق ادعای سلامتی واجد شرایط برای مزایای قلب را داشته باشد.

کیک شکلاتی وگان آلمانی

باز کردن بسته بندی علم شکلات

شکلات از قوم مایا به ما رسیده است که دانه‌های درخت کاکائو تئوبروما را آسیاب می‌کردند تا نوشیدنی تلخی درست کنند که در نهایت به عنوان یک داروی سنتی برای درمان تعدادی از بیماری‌ها از مشکلات قلبی گرفته تا افسردگی استفاده شد. شایعات مثبت امروزی در مورد شکلات و محصولات کاکائو، همه در مورد پلی فنول های آنها است، ترکیبات مفیدی که در بسیاری از میوه ها، سبزیجات، چای و شراب نیز یافت می شود. انواع پلی فنول های موجود در محصولات کاکائو فلاونوئیدها هستند که شامل کاتچین ها، اپی کاتچین ها و پروسیانیدین ها می شود. بیش از 10 درصد وزن پودر کاکائو را فلاونوئیدها تشکیل می دهند که آنتی اکسیدان های قوی هستند. یک مطالعه نشان داد که کاکائو دارای فیتوکمیکال های فنلی و ظرفیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به چای و شراب قرمز است.1

شکلات همچنین حاوی استرول های گیاهی، ویتامین های گروه B، منیزیم، مس و پتاسیم است. با تشکر از مریخ، که طبق گزارش ها پشت اکثر تحقیقات شکلات است، نتایج مطالعات روی شکلات نتایج امیدوارکننده ای را به همراه داشته است. به نظر می رسد که شکلات ممکن است به جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش فشار خون، بهبود مقاومت به انسولین، کاهش التهاب و کاهش کلسترول LDL کمک کند.

مروری بر مطالعات در آنتی اکسیدان ها و سیگنالینگ ردوکس دریافتند که اثرات ضد التهابی پلی فنول های کاکائو برای سلامت قلب و عروق مفید است، ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند، ممکن است از اعصاب در برابر آسیب و التهاب محافظت کند، ممکن است اثرات مفیدی بر سیری و کاهش افزایش وزن داشته باشد، و ممکن است برای عملکرد شناختی و خلق و خو مفید باشد.2 در مطالعه ای که در شماره 2017 منتشر شد مرزها در ایمونولوژیپلی فنول های موجود در کاکائو و شکلات تلخ فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند که ممکن است منجر به اثرات محافظتی قلبی شود و مصرف کاکائو و شکلات تلخ توسط افراد مسن ممکن است برای عملکرد عصبی از جمله حافظه مفید باشد.3 محققان دانشگاه لوما لیندا در سال 2018 گزارش دادند که مصرف شکلات تلخ سرشار از کاکائو استرس و التهاب را کاهش می دهد که می تواند از سلامت مغز و قلب حمایت کند.4 کارشناسان به سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که فواید خوردن شکلات با آزمایش‌های بالینی طولانی‌مدت تصادفی بهتر درک خواهد شد.

وافل شکلاتی تیره گیلاس نارگیل

واقعی شدن

اگرچه علم در حال ظهور در مورد شکلات امیدوارکننده به نظر می رسد، مزایای کلی خوردن یکی از مواد طعم دهنده مورد علاقه ما ممکن است به آسانی آنطور که مردم می خواهند بلعیده نشود. به نظر می رسد فواید شکلات و محصولات حاوی کاکائو به محتوای پلی فنول آنها مربوط می شود، اما شیرینی های شکلاتی استاندارد امروزی معمولاً مخلوطی از شکلات، کره کاکائو، پودر کاکائو، شکر، امولسیفایرها و شیر هستند که ممکن است پلی فنول بالقوه آن را به حداقل برسانند. محتوا.

برشته کردن و درمان قلیایی پودر کاکائو همچنین می تواند سطح فلاونوئید آن را کاهش دهد. بسته به شرایط برداشت و فرآوری، تا 90 درصد از فلاونوئیدهای آن می تواند در طول فرآوری از بین برود. در محصولات نهایی، مقدار کاکائو می تواند از 7-35 درصد در شکلات شیری تا 30-80 درصد در شکلات تلخ متفاوت باشد. شکلات تلخ معمولا دو برابر بیشتر از شکلات شیری پلی فنول دارد. شکلات سفید هیچی نداره

جو کرن بری شکلاتی کره بادام زمینی پخته شده

بیایید ذخایر فراوان چربی، چربی اشباع شده، قند و کالری را که برای سوار شدن در هر تخته شکلات به همراه دارند، فراموش نکنیم. با 135 تا 150 کالری در هر اونس، مزایای پلی فنول شکلات ممکن است به راحتی تحت الشعاع دریافت کالری اضافی و افزایش وزن قرار گیرد. شکلات تیره ویژه هرشی حاوی 180 کالری، 12 گرم چربی، 7 گرم چربی اشباع، 21 گرم کربوهیدرات و 18 گرم شکر در قسمت پیشنهادی 36 گرمی (فقط 3 بلوک) است.

اندرو ویل، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، پیشنهاد می کند که افراد ممکن است از خوردن یک اونس شکلات تلخ با کیفیت بالا که حاوی حداقل 70 درصد کاکائو است، چندین بار در هفته فواید سلامتی خود را به دست آورند. اما مردم به جای اینکه شکلات تلخ را به عنوان یک “غذای سلامتی” تلقی کنند، باید آن را غذایی لذت بخش و رضایت بخش در نظر بگیرند. با اعلام نظرسنجی توسط سازنده شکلات، Cadbury، که نشان داد 52 درصد از زنان شکلات را به رابطه جنسی ترجیح می دهند، انجام این کار نباید سخت باشد.

برخی از دیگر دستور العمل ها و وبلاگ های مورد علاقه من را با شکلات تلخ بررسی کنید:

مافین پاور کدو حلوایی شکلاتی
میکس انرژی گیلاس شکلات تلخ
پودینگ چیا شکلاتی آسان با توت فرنگی
بیسکوتی پسته شکلاتی تیره
تارت توت فرنگی ریواس با شکلات تلخ

منابع:

  1. Lee, K., Kim, Y., Lee, H., and Lee, C. 2003. کاکائو دارای فیتوکمیکال های فنلی بیشتر و ظرفیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به چای و شراب قرمز است. مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی 51: 7292-7295. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14640573
  2. کاتز، دیوید ال.، و همکاران. “کاکائو و شکلات در سلامت و بیماری انسان.” Antioxidants & Redox Signaling، جلد. 15، نه 10، 2011، صفحات 2779-2811.، doi:10.1089/ars.2010.3697. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4696435/
  3. ماگرون، تئا و همکاران. پلی فنول های کاکائو و شکلات تلخ: از زیست شناسی تا کاربردهای بالینی. مرزها در ایمونولوژی، جلد. 8، 2017، doi:10.3389/fimmu.2017.00677.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5465250/
  4. مرکز علوم بهداشتی Adventist دانشگاه لوما لیندا. (2018، 24 آوریل). مصرف شکلات تلخ استرس و التهاب را کاهش می‌دهد: داده‌ها اولین آزمایش‌های انسانی را نشان می‌دهند که تأثیر مصرف شکلات تلخ بر شناخت و سایر عملکردهای مغز را بررسی می‌کنند. ScienceDaily. بازبینی شده در 8 نوامبر 2019 از www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180424133628.htm

تصویر: بهترین پای خامه شکلاتی وگان، شارون پالمر، MSFS، RDN