فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین – دکتر رویا هادیمیان


فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین

به گفته محققان ، نوشیدن دو لیوان شیر بعد از تمرین به سوزاندن چربی بیشتر و افزایش حجم عضلات کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر در همیلتون ، انتاریو ، به 56 مرد بین 18 تا 30 سال برنامه ورزشی 12 هفته ای برای تحمل وزن به مدت پنج هفته در هفته ارائه کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند:

گروه اول بعد از تمرین دو لیوان شیر کم چرب مصرف می کنند.

گروه دوم بعد از ورزش نوشیدنی های سویا (با همان مقدار پروتئین و انرژی در شیر) مصرف می کنند.

گروه سوم: نوشیدنی های کربوهیدرات دار بعد از تمرین مصرف کردند.

در پایان این دوره مشخص شد گروهی که شیر می نوشیدند حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف می کردند نیم کیلوگرم چربی از دست دادند.

کسانی که از نوشیدنی های سویا استفاده می کنند چربی خود را از دست نمی دهند. در مقایسه با افرادی که سویا مصرف می کردند ، گروهی که شیر مصرف می کردند ، 40 or یا 115 گرم افزایش توده عضلانی داشتند.

علاوه بر این ، گروهی که شیر مصرف می کردند 36 درصد یا 1500 گرم بیشتر از گروه کربوهیدرات توده عضلانی پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید