فواید مکمل های غذایی برای ورزش

این روزها محصولات زیادی در قفسه‌های فروشگاه‌های مکمل‌های غذایی وجود دارد، مانند کمک‌های لاغری، ویتامین‌ها/مواد معدنی، اسیدهای آمینه، کراتین و پودرهای پروتئینی. همه محصولات ادعا می کنند که نتایج جادویی فوری ارائه می دهند. اگرچه ورزشکاران برای رسیدن به اهداف خود سخت کار می کنند، اما بیشتر آنها در تعجب هستند که آیا این مکمل های ورزشی می توانند مزیت رقابتی به آنها بدهند. بیایید برخی از مزایای مکمل های غذایی برای ورزشکاران را دریابیم.

با کمک یک دوره تغذیه، دانش آموزان می توانند بفهمند که چه نوع مکمل های غذایی برای آنها مناسب است. به عنوان مثال، اگر وزنه بردار هستید، از مکمل های متفاوتی نسبت به دوست خود که دونده استقامتی است استفاده کنید. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند عوارض جانبی و میزان مصرف نیز نقش عمده ای دارند.

در دنیای تغذیه ورزشی بحث های زیادی در مورد نحوه استفاده صحیح از مکمل های ورزشی وجود دارد. بیایید برخی از فواید این مکمل ها را بخوانیم.

پروتئین

به عنوان یک ورزشکار، اگر می خواهید عملکرد خود را بهبود ببخشید، می دانید که پروتئین مهم ترین ماده مغذی برای شماست. به طور معمول، پروتئین به شکل پودر و قرص یافت می شود. امروزه برندهای مختلفی از پودرهای پروتئینی وجود دارند که انتخاب محصول مناسب با توجه به نیازتان را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

پودرهای پروتئین از منابع مختلفی مانند سویا، سفیده تخم مرغ و آب پنیر تهیه می شوند. پروتئین آب پنیر برای عضله سازی استفاده می شود زیرا هضم سریعی را فراهم می کند که به شما کمک می کند توده عضلانی بدون چربی بدست آورید. پروتئین همچنین از کاهش چربی حمایت می کند و به مهار گرسنگی کمک می کند.

کراتین

کراتین یک ترکیب طبیعی است که در بدن شما وجود دارد. معمولا کراتین مصنوعی در لیست مکمل های عملکردی قرار دارد و به صورت پودر فروخته می شود. پس از مصرف، افزایش انرژی و رشد سریع عضلانی را احساس خواهید کرد.

طبق تحقیقات علمی، کراتین به بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند. جدای از آن، به افزایش عملکرد بازیکن در زمین و سالن بدنسازی کمک می کند. نکته مهم در مورد کراتین این است که نسبتا ارزان تر است.

با این حال، اگر کراتین بیش از حد بلعیده شود، می تواند فشار زیادی بر کلیه ها و مثانه وارد کند.

آماده سازی ویتامین

ورزشکاران اغلب در انتخاب های غذایی خود اشتباه می کنند. در نتیجه ویتامین های مورد نیاز خود را از طریق وعده های غذایی دریافت نمی کنند. اینجاست که مکمل های ویتامین به کمک شما می آیند. بدن شما برای انجام بسیاری از عملکردهای حیاتی مانند عملکرد قلب، تنظیم سیستم عصبی، حفظ بینایی و هضم غذا به ویتامین ها نیاز دارد.

اگر برنامه ورزشی سختی دارید، چندین مکمل ویتامینی برای انتخاب وجود دارد. با این حال، این یک الزام نیست.

بسیاری از ویتامین‌ها مانند A، B-6، C و D می‌توانند عوارض جانبی مانند علائم مسمومیت را در صورت مصرف در دوزهای بالا ایجاد کنند. بیایید یک مثال بزنیم. به عنوان مثال، فرض کنید از مکمل های ویتامین B-6 استفاده می کنید. اگر اکنون بیش از 10 میلی گرم از این مقدار را در روز مصرف کنید، ممکن است گرفتگی شکم و بی حسی در پاها و بازوها را تجربه کنید.

بنابراین باید موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید. به این ترتیب در انتخاب و مصرف مکمل های ورزشی می توانید انتخاب درستی داشته باشید.

به طور خلاصه، این مقدمه ای است بر فواید مکمل های ورزشی.