غذاهایی که نباید قبل از تمرین بخورید – دکتر رویا هادیمیان


غذاهایی که نباید قبل از تمرین بخورید

توجه به تغذیه یکی از مهمترین لحظات در ورزش است. بدون رژیم غذایی مناسب ، چربی نمی سوزانید و عضله نمی سازید. وقتی صحبت از ورزش می شود ، ما همیشه در مورد آنچه بخوریم صحبت می کنیم. اما در زیر ما در مورد غذاهایی صحبت می کنیم که نباید قبل از تمرین بخورید.

گرانولا

ممکن است خوردن گرانول قبل از تمرین ایده خوبی به نظر برسد ، اما قبل از خوردن آن باید برچسب مواد مغذی را بررسی کنید ، زیرا معمولاً قند زیادی دارد و خوردن غذاهای شیرین قبل از تمرین توصیه نمی شود.

سبزیجات دارای فیبر بالا

بدن شما به فیبر نیاز دارد ، اما نه قبل از تمرین. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم سرشار از فیبر هستند و به همین دلیل به آرامی هضم می شوند که این امر ورزش را برای شما سخت و ناراحت کننده می کند. بهتر است سبزیجات زود هضم مانند سیب زمینی یا مارچوبه را قبل از تمرین مصرف کنید.

غذاهای ناسالم

فست فودها ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب گزینه های خوبی قبل از تمرین نیستند. زیرا برای تبدیل چربی به انرژی ، بدن شما باید سخت کار کند و ممکن است هنگام ورزش احساس سنگینی و خستگی کند.

ماست

محصولات لبنی به دلیل داشتن پروتئین بسیار آهسته هضم می شوند و گزینه مناسبی برای قبل از تمرین نیستند. در حالی که برخی از محصولات لبنی و ماست دارای چربی و قند زیادی هستند ، قبل از خوردن غذا حتما برچسب مواد مغذی آن را بررسی کنید.

دانه کتان

این دانه مزایای زیادی دارد. برخی افراد از آن برای کاهش یبوست ، کاهش کلسترول و کاهش اشتها و کاهش وزن استفاده می کنند. اما دانه کتان غنی از فیبر و اسیدهای چرب است و برای تمرینات قبل از تمرین مناسب نیست. اگر قصد دارید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، حتماً به زمان استفاده از آن توجه کنید.

نوشیدنی های انرژی زا

ممکن است تصور کنید که این نوشیدنی ها به عنوان تقویت کننده قبل از تمرین مفید هستند ، اما می توانند عصبی شما را ایجاد کرده و ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهند. بنابراین ، بهتر است قبل از تمرین خوردن این نوشیدنی ها را فراموش کنید.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید