غذاهایی که شما را خوشحال می کند! – دکتر روی هادیمیان


غذاهایی که شما را خوشحال می کند!

غذایی که می خوریم بر اساس فعل و انفعالات داخلی بدن بر روحیه ما تأثیر می گذارد. امروزه به دلایل مختلف گاهی احساس غم و ناامیدی می کنیم و رفتار نامناسب دیگران نیز بر احساسات بد ما تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، علاوه بر اینکه می دانیم چگونه رفتار خود را مدیریت کنیم ، باید از غذا نیز کمک بگیریم.

کربوهیدرات ها

در یک مطالعه جدید در مجله Internal Medicine ، افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات (حدود 1.2 فنجان برنج و یک تکه نان) به مدت یک سال پیروی می کردند ، بیشتر در معرض اضطراب ، افسردگی و عصبانیت بودند. مقایسه با افرادی که کربوهیدرات کمی دارند-رژیم لبنی پر کربوهیدرات و پرچرب ، تمرکز بر محصولات لبنی کم چرب ، غلات کامل ، میوه ها و غلات ، نشان داده شده است.

کربوهیدرات ها باعث افزایش تولید سروتونین (ماده شیمیایی که در مغز احساس خوبی می کند) می شود. رژیم کم کربوهیدرات بر روحیه تأثیر منفی می گذارد.

میوه ها و سبزیجات

مطالعات گذشته نشان داده است که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات و اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی با کاهش خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است. فولات ، ویتامین B موجود در غلات ، مرکبات و سبزیجات انتقال دهنده های عصبی موثری هستند که بر خلق و خو تأثیر می گذارند.

زعفران

مطالعه ای که در ایران روی 50 زن مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی پیش از قاعدگی (PMS) با استفاده از کپسول زعفران انجام شد ، نشان داد که علائم سندرم پیش از قاعدگی (از جمله نوسانات خلقی و افسردگی) در مقایسه با گروه دارونما حداقل 50 درصد کاهش یافته است. ٪ کاهش علائم

شکلات تلخ

مطالعه ای که در یک مرکز تحقیقاتی در سوئیس انجام شد نشان داد که خوردن شکلات تلخ (دقیقاً 40 گرم در روز) به مدت دو هفته باعث کاهش هورمون استرس (کورتیزول) در افرادی که استرس شدید دارند ، می شود.

موز

موز منبع خوبی از قند طبیعی ، ویتامین B6 و فیبر و پری بیوتیک است که سطح قند خون و خلق و خوی شما را حفظ کرده و در نتیجه روحیه خوب شما را نیز حفظ می کند.

مغز چابک است

برخی از مغزها سرشار از تریپتوفان ، روی و سلنیوم هستند که می توانند از عملکرد مغز حمایت کرده و خطر افسردگی را کاهش دهند.

قهوه

قهوه حاوی ترکیبات زیادی از جمله کافئین و کلروژنیک اسید است ، بنابراین روحیه شما را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد که قهوه بدون کافئین حتی می تواند مثر باشد.

استراتژی های بهبود خلق و خو

در هر وعده غذایی وعده های غذایی سنگین نخورید.

ورزش.

کمی بخواب.

هوای تازه تنفس کن.

خنده زیاد.

مشارکت در کارهای اجتماعی داوطلبانه.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید