غذاهایی که به رشد قد کودکان کمک می کند – دکتر رویا هادیمیان


غذا که به رشد قد در کودکان کمک می کند

اگرچه ژنتیک توسط فرد کنترل نمی شود ، اما مطمئناً می تواند با رعایت عادات غذایی سالم و شیوه زندگی در طول رشد ، رشد را افزایش دهد ، و هیچ کس نمی تواند به اندازه مادر به کودک توجه کند. این مقاله در مورد غذاهایی که به رشد قد کودکان کمک می کند ، بحث می کند:

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین ، ریبوفلاوین ، بیوتین و آهن است. به گفته کارشناسان ، پروتئین به رشد سلول ها کمک می کند ، بنابراین توصیه می شود سفیده تخم مرغ را به رژیم غذایی روزانه فرزندان خود اضافه کنید. با این حال ، اگر علائم آلرژی دارید ، باید مصرف آن را متوقف کنید.

سویا

سویا سرشار از پروتئین است و احتمالاً یک گزینه مفید برای بهبود سلامت استخوان ها است ، بنابراین توصیه می شود برای نتایج م weekثر ، هفته ای دوبار سویا بخورید.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند ، بلکه کلسیم خوبی نیز برای بدن تأمین می کنند. کلسیم موجود در سبزیجات برگ سبز باعث تحلیل و رسوب استخوان می شود که با افزایش سن متفاوت است.

بهتر است اسفناج ، کلم ، کلم یا کلم بروکلی را در سوپ ، خورشت ، ماکارونی یا اسموتی در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج هنگام مصرف به ویتامین A تبدیل می شود. توصیه می شود هویج خام را به رژیم غذایی روزانه کودکان اضافه کنید تا به جذب موثر کلسیم در بدن کمک کند. هویج را می توان در سالاد یا آب میوه مصرف کرد تا از آن بیشترین بهره را برد.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از ویتامین های گروه B ، منیزیم ، سلنیوم ، روی ، آهن و کلسیم هستند که نقش مهمی در تشکیل استخوان ، استحکام و کانی سازی آنها دارد.

ماست

ماست منبع غنی از مواد مغذی غنی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین D و روی است. مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها به رشد کودکان مبتلا به سوء تغذیه کمک می کنند. اگر کودک شما ماست دوست ندارد ، می توانید پنیر را به عنوان منبع غنی از پروتئین ، کلسیم و ویتامین D جایگزین کنید.

آجیل

آجیل به عنوان منبع خوب مواد مغذی حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی ها و پروتئین های سالم است و همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان ها مفید است. می توانید از آجیل به روش های مختلف و در موارد مختلف استفاده کنید.

نکات دیگر

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما روزانه فعالیت های بدنی انجام می دهد ، او را به ورزش و فعالیت هایی مانند شنا و پرش تشویق کنید. 8 ساعت خواب با کیفیت بالا توصیه می شود. کودک باید هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشد.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید