عادات غلطی که باعث بزرگ شدن شکم می شود – دکتر روی هادیمیان


عادات غلطی که باعث بزرگ شدن شکم می شود

برخی عادات روزانه وجود دارد ، مانند عدم خواب کافی ، نوشیدن آب کافی و … که باعث تجمع چربی شکم و بزرگ شدن شکم می شود. چربی شکمی خطرناک ترین نوع چربی است زیرا خطر بیماری های قلبی ، دیابت و برخی مشکلات جدی سلامتی را افزایش می دهد. برخی عادت های بد در زندگی انسان باعث شکم بزرگ می شود و ادامه این موارد می تواند احتمال بروز این مشکل را در بدن افزایش دهد.

1. خواب کافی ندارید

به گفته محققان ، افرادی که حدود پنج ساعت یا کمتر در طول روز استراحت می کنند ، دو و نیم برابر بیشتر در معرض افزایش چربی شکم هستند.

2. غذا خوردن در مجالس بزرگ خانوادگی

وقتی در کنار افراد دیگر یا در مجالس بزرگ خانوادگی هستیم به طور متوسط ​​44 درصد غذا می خوریم ، اما مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که یک وعده غذایی ، اگر با غذای دیگر خورده شود ، 33 درصد بیشتر از آن چیزی است که به تنهایی خورده می شود.

3. در ظروف بزرگ غذا نخورید

مطالعات نشان می دهد که 98.6 درصد از افراد چاق از بشقاب های بزرگ استفاده می کنند ، برای مثال: غذای بیشتر ، کالری بیشتر و چربی شکم بیشتر.

4. آهسته غذا بخورید

خوردن آگاهانه یک رژیم غذایی نیست ، بلکه یک روش موفق برای کاهش وزن است ، بنابراین به آرامی بجوید تا بافت ، عطر و پیچیدگی رایحه ها را احساس کنید و بعد از جویدن غذا را کاملاً قورت دهید ، اما سعی کنید بعد از تمام این مراحل یک جرعه آب بنوشید.

5. با حواس پرتی غذا نخورید

وقتی پشت میز یا جلوی تلویزیون غذا می خورید و تمرکز شما روی چیز دیگری است ، متوجه نمی شوید که غذا خورده اید یا غذا خوب بوده یا نه ، متأسفانه این منجر به پرخوری می شود ، بنابراین سعی کنید با آرامش کامل غذا بخورید و تمرکز …

6. سریع غذا نخورید

20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز سیری بدهد ، بنابراین افرادی که فست فود می خورند در هر وعده 66 کالری بیشتر جذب می کنند و حذف این مقدار معادل 9 کیلوگرم کاهش وزن در سال است.

7. آب کافی بنوشید

مصرف کافی آب برای همه عملکردهای بدن ضروری است و هرچه آب بیشتری بنوشید ، احتمال از بین بردن چربی های شکم بیشتر است. همچنین ، مطالعات نشان می دهد افرادی که قبل از هر وعده غذایی دو لیوان آب می نوشند ، 30 درصد وزن بیشتری از دست می دهند.

8. زیاد بخوابید

اگرچه کمبود خواب با افزایش وزن ارتباط دارد ، محققان در Wake Forest دریافتند افرادی که بیش از هشت ساعت در شب می خوابند ، چربی شکم بیشتری دارند.

9. شام دیر وقت

مطالعات نشان می دهد که شام ​​می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند ، بنابراین افراد باید با خوردن فست فود کالری بیشتری بسوزانند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید