ظلم تلخ حجاب در حادثه اخیر


گزارش کردن شبکه خبری تهران نیوزماسک زدن، شعارهای ضد هنجاری و برهم زدن نظم عمومی اطراف مدارس؛ این روزها شاهد تصاویر جدیدی از مدارس کشور به خصوص مدارس دخترانه هستیم. دانشجویان متاثر از حادثه دردناک پس از درگذشت جانسوز مهسا امینی اعتراض خود را با چنین اقداماتی ابراز می کنند.

اعتراضات به مرگ تلخ مهسا امینی خیلی زود به شورش تبدیل شد و شعارها به سرعت از بحث حجاب به براندازی علیه نظام تبدیل شد. در حالی که تصمیمات و رفتار اغتشاشگران نشان می داد که هدف از این تظاهرات بی اساس است، اما امروز هم هستند دانش آموزانی که می خواهند به هر شکلی مخالفت خود را با حجاب نشان دهند.

برای برخی از دانش آموزان، حجاب برای مدت طولانی چیز خوبی نیست. این امر به وضوح ناشی از تأثیرات فرهنگی فضای مجازی است.

اگرچه طبیعی است که بیشتر رفتارها ناشی از نیازهای سنی دانش آموزان و رفتارهای عاطفی آنان باشد. اما نمی توان از این واقعیت غافل شد که اساساً دانش آموزان فلسفه حجاب را درک نمی کنند.

درست است که حادثه دلخراش مرحومه مهسا امی سرآغاز این رفتارهای دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خیابان بود، اما مدت هاست که حجاب برای برخی دانش آموزان اتفاق خوبی نبوده است. این امر به وضوح ناشی از تأثیرات فرهنگی فضای مجازی است.

رهبر معظم انقلاب در اسفند 1396 در رابطه با موضوع حجاب و تلاش دشمن برای تخریب ارزش حجاب در نزد نسل‌های آینده فرمودند: خرج می‌کنند، فعالیت‌های زیادی می‌کنند. آنها از صدها رسانه از انواع رسانه ها استفاده می کنند تا بتوانند نقاط حساس را تشخیص دهند [یعنی] نکته هویت فرهنگی مستقل زن مسلمان برای تأثیرگذاری; دشمنان ما در خارج هستند [برای این کار] آنها به روش های مختلف می کشند. حالا چقدر خرج می شود که از تلویزیون و رادیو و فضای مجازی و سایت های اینترنتی – مدام مثلاً صد بار اعلام کنند – استفاده کنند چه می شود؟ نتیجه این می شود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب خوردند و حجابشان را در خیابان برداشتند.

در حوزه حجاب دولت نقش نظارتی دارد

در حالی که بسیاری از منتقدان بارها از عملکرد ضعیف دولت در امر حجاب انتقاد کرده اند. انسیه خزعلی روز چهارشنبه 21 مرداد در حاشیه جلسه دولت 26 نهاد را متولی امر حجاب دانست و گفت: دولت در بحث حجاب نقش نظارتی بیشتری دارد.

خزعلی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در موضوع حجاب گفت: جلساتی در رابطه با موضوع حجاب داشتیم که در آن موضوعات مختلفی مطرح شد و برنامه هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم تصویب می شود. که در آن نظرات بسیاری تایید می شود.

در رابطه با موضوع هیگابر تا به امروز جلسات زیادی برگزار شده که نتیجه آن به وضوح برای جامعه قابل مشاهده نیست.

صرف نظر از مسائل شرعی و لزوم رعایت حجاب برای مردان و زنان مسلمان، نحوه پوشش یک موضوع فرهنگی است. بسیاری از جامعه شناسان انتخاب پوشش را بیش از هر چیز دیگری نتیجه ناخودآگاه فرهنگی جامعه می دانند.

این ناخودآگاه فرهنگی تحت تأثیر عوامل متغیر بسیاری قرار دارد. در واقع الگوی پوشش و کیفیت پوشش جامعه به عوامل متعددی مرتبط است. شرایط اقلیمی، موقعیت های تمدنی، سن، جنسیت و موقعیت شغلی افراد، خواسته های شخصی و زیبایی شناختی افراد به همراه ساختار باورها، ارزش ها، هنجارها، ایدئولوژی ها، الگوها، آداب و رسوم و عادات و سلایق گروهی همگی در انتخاب نوع زندگی دخیل هستند. حجاب. لباس نشان دهنده ناخودآگاه فرهنگی جامعه است

آنطور که خزعلی مدعی شد ۲۶ سازمان و نهاد وظیفه تبیین موضوع حجاب را بر عهده دارند. حال سوال این است که این تشکل ها در سال های گذشته چه اقداماتی برای تبیین حجاب برای دانش آموزان و نسل جدید انجام داده اند تا امروز شاهد اقدامات برخی دانشجویان علیه حجاب نباشیم.

وقتی برای هیگا کاری نکردیم / سرکوب تلخ هیگا در آخرین حادثه

داشتن حجاب؛ بی اهمیت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آموزش و پرورش که به فراموشی سپرده شده است

سال هاست که دلسوزان کشور، انقلاب و نظام اسلامی بر ضرورت اجرا مستند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایشان بر سند تحول تاکید کردند که سندی اساسی برای تعلیم و تربیت است و آموزش را در همه ابعاد از تربیت اخلاقی تا مهارت آموزی و حجاب بالا می برد.

و پاکی و تشویق دانش آموزان به درک ارزش های آن. حداقل از هفت جهت نشان می دهد که بررسی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر نشان می دهد که این وظیفه فراموش شده و امروز مورد هجمه عده ای قرار گرفته است. تاکنون چقدر مورد بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش کشور قرار گرفته است.

راهکار 1-3- بازنگری و بازتولید برنامه ها و محتوای آموزشی و روش های آموزشی برای درونی سازی و تعمیق و ترویج فرهنگ حیا و طهارت و حجاب.

راهکار 2-3- اتخاذ تدابیر مناسب جهت جذب، تربیت و بکارگیری نیروی انسانی شایسته و متعهد با رعایت حیا، نظافت و پوشش مناسب در کلیه مراکز اداری و آموزشی.

راهکار 3- 3- جلب مشارکت سازنده و موثر خانواده ها در حفظ، تعمیق و گسترش حیا، نظافت و پوشش دانش آموزان.

راهکار 3-4- ایجاد سازوکارهای لازم برای هماهنگی رسانه ها و تولیدکنندگان کتاب و مواد آموزشی، نوشت افزار و تجهیزات آموزشی و آموزشی در راستای ترویج فرهنگ حیا، نظافت و حجاب مناسب در بین دانش آموزان.

راه حل 5-3- طراحی و ارائه نمونه لباس و پوشش مناسب، متنوع، زیبا و تزئین شده بر اساس فرهنگ اسلامی – ایرانی معلمان و دانش آموزان دختر و پسر در راستای تقویت هویت اسلامی – ایرانی

راه حل 6-3- برنامه ریزی به ترتیب اعتقاد فکری دانش آموزان با تبیین دیدگاه اسلام قلب و حیا و طهارت و حجاب را بپذیرد و به آن عمل کند

راهکار 3-7- ارائه خدمات مشاوران آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی جهت افزایش سلامت جسمی و روانی دانش آموزان.

حال باید از مسئولان سابق آموزش و پرورش و نظام فرهنگی کشور پرسید که اصلاً کدام یک از اقداماتشان را در ترویج حجاب به یاد دارند؟ باید از مسئولان فعلی وزارت آموزش و پرورش پرسید که در سال گذشته که سکان وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت چه اقدامات جدیدی برای ترویج حجاب انجام شد؟

اینکه این مسئولین هیچ اقدام واقعی در این گناه انجام ندادند. واضح است اما آیا نباید با مسئولانی که هیچ تلاشی برای ترویج حجاب نمی کنند برخورد کرد؟

اجازه بدهند مسئولانی که سال هاست به اجرای سند تحول بنیادین نگاه نکرده اند و به اقتضای شعور دانش آموزان کاری نکرده اند؟ استیضاح شد

مدت هاست که مسئولان به رشد حجاب در مدارس پی برده اند

علیرضا کاظمی معاون سابق آموزشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه کارگروه حمایت از توسعه و گسترش فرهنگ حیا و حجاب، بسته ویژه حجاب و نظافت را اعلام کرد. پاکیزگی . هیاب گفت: بسته آموزشی-فرهنگی جامع برای حجاب و عفاف می خواهیم، ​​با تمرکز بیشتر بر دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم را تعریف و تدوین کنیم و با کمک تمامی ادارات فعال آموزش و پرورش، تشکل های دانش آموزی و نه – سازمان های دولتی، ما باید یک زاویه کار را در نظر بگیریم.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان آموزش و پرورش به ویژه در دولت قبل از هم اکنون خود را بازنده تهاجم فرهنگی در حوزه سبک زندگی و حجاب می دانند.

ابراهیم سحرکیز معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه ای در ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ با بیان اینکه هیچ تغییر مثبتی در حوزه نظافت و حجاب در بین دانش آموزان ایجاد نشده است، گفت: انتظارات ما به ویژه در تهران و چند مدرسه.

سحر حیز به اهمیت اجرای سند تحول در همان سال نیز اشاره می کند و در عین حال که مخاطب سخنانش است، می گوید: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را درک کنیم و خوب عمل کنیم، با تحقق دینی. . آموزش، مشکل عدم توجه به نظافت از بین می رود. و حجاب نخواهد بود.

وقتی برای هیگا کاری نکردیم / سرکوب تلخ هیگا در آخرین حادثه

ما در مورد زنان مشتری هستیم

مقام معظم رهبری در آخرین بیانیه خود در مورد حجاب که در مرداد ماه سال جاری و چند هفته قبل از حوادث تلخ اخیر بیان کردند، در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی به این موضوع ورود کرده است، ایراد گرفت. رشته. با شعار دین و شر غربی ها

گفتند: ما در پرونده زن شاکی هستیم. خب الان مشکل چیه؟ که می بینید ابزارهای تبلیغاتی و رسانه های رسمی و دولتی آمریکا و انگلیس و برخی جاهای دیگر و مزدوران و پیروان آنها در یک لحظه به یکباره به موضوع زن و مرد حمله می کنند.

بهانه ای پیدا می کنند [مثل] علت مسئله حجاب و این چیزها چیست؟ چرا آن ها این کار را انجام دادند؟ آیا واقعاً می خواهند از حقوق زنان و زنان ایرانی دفاع کنند؟ آیا اینها همان کسانی نیستند که اگر می توانستند آب را به روی این ملت می بندند؟ این

دلشان برای زن ایرانی می سوزد؟ آنها دارو را برای کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای ممنوع کرده اند. تحریم همه جانبه ملت ایران. آیا آنها نسبت به زنان ایرانی دلسوز هستند؟ ممکن است کسی این را باور کند.

پس مشکل چیست؟ حقیقت ماجرا این است که زن صادق و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین دعوای تمدن غرب را رهبری کرد. دلشان پر است; [این کار را] زنان انجام دادند. جدای از کل جنبش جمهوری اسلامی، به ویژه زن ایرانی یکی از مهم ترین ضربه ها را بر دوش دارد

ادعاهای غرب و دروغ های غربی وارداتی است. سالها دویست سال است که می گویند اگر زن از قید و بندهای اخلاقی و اجتماعی رها نشود، نمی تواند پیشرفت کند، نمی تواند به بلندای علمی، سیاسی، اجتماعی و… برسد؛ می گویند شرط رسیدن زن به درجات عالی اجتماعی و سیاسی و غیره این است که این محدودیت های اخلاقی را رها کند.

نظام آموزشی کشور ما از مشکلات عدیده ای رنج می برد که بسیاری از آن ها ناشی از کم توجهی مسئولان نظام آموزشی به چالش هاست. از تغییر پی در پی وزرا تا چند ماهه عدم انتخاب وزیر در این وزارتخانه مهم، از حقوق کم معلمان تا صرفاً توجه به امتحانات و بی توجهی به کل آموزش و پرورش. در سال‌های گذشته، نظام آموزشی کشور شاهد طرح‌ها و اسناد کلان متعددی برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان و ارتقای سطح تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بود که بیشتر آنها بدون تکلیف و بدون نتیجه ماندند.

حال این سوال مطرح می شود که مدیران سابق نظام آموزشی کشور چه زمانی به دلیل قصور وظیفه بازخواست می شوند؟

منبع: ادامه مطلب

انتهای پیام/