طرز تهیه کیک با دارچین و سیب – دکتر رویا هادیمیان


طرز تهیه کیک با دارچین و سیب

هیچ چیز بهتر از یک کیک رژیمی برای یک صبحانه سالم و خوشمزه نیست. کیک های دارچین و سیب از خوشمزه ترین کیک هایی هستند که می توانید به عنوان شام از آنها لذت ببرید. هنگامی که میزان گلوکز در بدن افزایش می یابد ، بدن قند را به چربی تبدیل می کند. با استفاده از دارچین در این کیک ، به افزایش متابولیسم گلوکز و کاهش تجمع چربی در بدن کمک می کنید. از سوی دیگر ، سیب های سبز ، قرمز و زرد سرشار از مواد مغذی هستند که به کاهش سریع وزن کمک می کنند. از جمله این مواد می توان به پلی فنول ها اشاره کرد که جذب کربوهیدرات ها را کند کرده و زمان بیشتری طول می کشد تا این کربوهیدرات ها به قندهای ساده تبدیل شوند. در نتیجه ، قند خون شما دائماً در نوسان نیست و بعداً از گرسنگی رنج می برید.

مواد لازم برای دارچین و پای سیب

  • شکر: یک و سه چهارم فنجان
  • روغن نباتی ذوب شده: نصف فنجان
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • پنیر خامه ای رنده شده: 170 گرم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • آرد جهانی: یک و نیم فنجان
  • بیکینگ پودر: یک و نیم قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر دارچین: 2 قاشق چایخوری
  • سیب: 3 فنجان ، پوست کنده و خرد شده
  • اسپری آشپزی (یا روغن)

طرز تهیه کیک با دارچین و سیب

  • فر را روی 350 درجه گرم کنید.
  • 1 فنجان شکر ، مارگارین ، وانیل و پنیر خامه ای را با همزن با سرعت معمولی مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند (حدود 4 دقیقه).
  • تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و هر کدام را خوب مخلوط کنید.
  • آرد ، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید.
  • آرد را با پنیر خامه ای مخلوط کرده و به آرامی هم بزنید تا خوب مخلوط شود.
  • یک فنجان شکر و دارچین را با هم ترکیب کنید.
  • مخلوط دو قاشق چایخوری دارچین با سیب را در یک کاسه بریزید و سیب ها را با مخلوط دارچین خوب مزه دار کنید.
  • مخلوط سیب را با خمیری که درست کرده اید مخلوط کنید.
  • سپس مخلوط نهایی را در یک ظرف پخت که قبلاً با روغن یا اسپری آشپزی چرب کرده اید بریزید.
  • این مخلوط در دمای 350 درجه به مدت یک ساعت و 15 دقیقه یا تا زمان پخت کامل پخته می شود.
  • بعد از پخت ، اجازه دهید کیک کاملاً خنک شود ، سپس آن را با چاقو برش دهید.

اطلاعاتی در مورد تغذیه دارچین و سیب

کالری: 281

چربی: 8.7 گرم

پروتئین: 4.8 گرم

کربوهیدرات: 46.3 گرم

فیبر: 1.2 گرم

آهن: 1.1 میلی گرم

کلسیم: 89 میلی گرم

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید