طرز تهیه فرنی رژیمی ؛ صبحانه سالم برای روزهای سرد زمستانی – دکتر رویا هادیمیان


طرز تهیه فرنی رژیمی ؛ صبحانه سالم برای روزهای سرد زمستانی

جو دوسر یک صبحانه سالم و خوشمزه برای روزهای سرد زمستانی است. امروز می خواهیم طرز تهیه یک فرنی خوشمزه رژیمی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در این روزهای سرد آن را بخورید.

مواد لازم برای تهیه فرنی رژیمی

  • آرد برنج: 2 و نیم پیمانه
  • آب سرد: 3/2 پیمانه
  • شیر پرچرب: 7 فنجان
  • شکر: 1 فنجان
  • رز: 3 قاشق غذاخوری (می توانید آن را با 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل جایگزین کنید)
  • پسته ورقه شده برای تزئین: 1 تا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی رژیمی

7 لیوان شیر را اندازه بگیرید.

2 فنجان از این 7 فنجان را در تابه نچسب روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و حدود 5 دقیقه بجوشانید. شیر را با چنگال هم بزنید.

سپس آرد برنج را با 2/3 آب سرد مخلوط کنید تا یک مخلوط نرم به دست آید.

حرارت را کم کنید و مخلوط آرد برنج را به شیر اضافه کنید. مدام هم بزنید تا مخلوط غلیظ و غلیظ شود. این کار را حدود 2 تا 3 دقیقه ادامه دهید.

1 فنجان شیر سرد اضافه کنید و با حرکت ملایم و یکنواخت ادامه دهید تا فرنی دوباره سفت و کرکی شود. این کار را حدود 7-10 دقیقه ادامه دهید.

چهارمین فنجان شیر را اضافه کرده و هم بزنید تا فرنی غلیظ شود اما غلیظ نشود. شکر و گلاب را اضافه کرده و هم بزنید. حرارت را افزایش دهید.

3 فنجان باقیمانده شیر سرد را یک فنجان به آن اضافه کنید و قبل از افزودن فنجان بعدی شیر را هم بزنید تا حباب های هوا غلیظ شود. به هم زدن ادامه دهید تا مواد به تابه نچسبند.

پس از غلیظ شدن آخرین لیوان شیر ، فرنی را به آرامی اما پیوسته هم بزنید.

این مخلوط دارای حالت نرم است که هنگام سرد شدن سخت می شود.

بلافاصله فرنی را در 7 کاسه بریزید. روی آن را با پسته خرد شده تزیین کرده و حداقل 2 تا 3 ساعت بدون درب در یخچال بگذارید تا ببندد. کاسه های خنک شده را با له با درب پلاستیکی محکم بپوشانید. می توانید کاسه ها را تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

اطلاعاتی در مورد تغذیه فرنی

اطلاعات تغذیه ای زیر برای یک کاسه از این دسر و مقدار مواد ذکر شده برای 6 وعده است.

  • کالری: 222
  • پروتئین: 6.2 گرم
  • کربوهیدرات: 28.3 گرم
  • فیبر غذایی: 2 گرم
  • چربی: 9.9 گرم

نکاتی برای بهبود بلغور جو دوسر

  • ابتدا شیر را اندازه بگیرید و طبق دستورالعمل اضافه کنید.
  • اجازه دهید هر بار فرنی غلیظ شود و قبل از افزودن شیر منتظر بمانید تا حباب های هوا خارج شوند.
  • وقتی نشاسته را در شیر می جوشانید غلیظ می شود ، اما برای داشتن خمیر نرم ، باید ظرف را روی حرارت کم نگه دارید.
  • اگر شعله را زیاد کنید تا فرنی سریعتر آماده شود ، باعث سوختن یا ترک خوردن فرنی می شود.
  • آرد برنج زمان می برد تا کمی در شیر نرم شود و روی حرارت ملایم بپزد تا بافت نرم و متراکم ایجاد شود.
  • بعد از پختن جو دو سر ، مدام هم بزنید تا به هم نچسبد.
  • دوغاب را با همزن سیلیکونی مخلوط کنید.
  • فرنی را با دقت هم بزنید و مراقب باشید نسوزد.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید