طرز تهیه املت ایتالیایی کم کالری – دکتر رویا هادمیان


طرز تهیه املت ایتالیایی کم کالری

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – یا می تواند روز شما را خوشحال کند یا آن را مختل کند. به همین دلیل انتخاب نوع غذا برای این وعده مهم است. یک صبحانه سالم غذایی است که می تواند انرژی لازم را برای شروع روز به شما ارائه دهد تا تا ظهر کمبود انرژی را احساس نکنید.

املتی که امروز می پزید دارای تمام ویژگی های یک رژیم غذایی کامل است: پروتئین ، فیبر و چربی های سالم. همه اینها باعث می شود هضم غذا کند شود و قند خون به آرامی بالا رود. تهیه این املت به هیچ وجه زمان زیادی نمی برد و یک گزینه عالی برای صبحانه است.

مواد لازم برای تهیه املت ایتالیایی کم کالری

  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز خرد شده: یک فنجان
  • فلفل قرمز: یک فنجان
  • سیر خرد شده: 3 حبه
  • آب: یک چهارم فنجان
  • سرکه قرمز: 2 قاشق چایخوری
  • نعناع تازه خرد شده: یک قاشق چایخوری
  • گوجه فرنگی: 800 گرم
  • پنیر فتا ورقه شده: 28 گرم
  • تخم مرغ بزرگ: 4 عدد
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • پیاز تازه خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه املت ایتالیایی کم کالری

  • فر را روی 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
  • کره را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید.
  • پیاز و فلفل را اضافه کرده و 10 دقیقه تفت دهید.
  • سیر را اضافه کنید. بگذارید 2 دقیقه بپزد.
  • محتویات ظرف را مرتب هم بزنید.
  • یک چهارم فنجان آب ، سرکه ، نعناع و گوجه فرنگی را اضافه کنید.
  • محتویات ظرف را به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که سس کمی غلیظ شود بجوشانید.
  • پنیر فتا را اضافه کنید.
  • با استفاده از پشت قاشق ، سس را که درست کرده اید در یک تابه چهار طرفه پهن کنید.
  • تخم مرغ ها را در سوراخ هایی که ایجاد کرده اید بزنید.
  • سعی کنید تخم مرغ ها را در جای خود نگه دارید.
  • سپس روی تخم مرغ ها فلفل سیاه بریزید. قالب را در فر قرار دهید و به مدت 12 دقیقه یا تا زمانی که سفیده تخم مرغ تا 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) بپزد ، بپزید.
  • سپس پیاز و برگ نعناع را روی آن بریزید. سس و تخم مرغ را به طور مساوی بین چهار کاسه تقسیم کنید.

اطلاعاتی در مورد خوردن املت ایتالیایی

مواد تشکیل دهنده این دستور غذا برای چهار وعده است و هر وعده شامل یک تخم مرغ و حدود سه چهارم فنجان سس است. اطلاعات زیر مربوط به خوردن این غذا است.

  • کالری: 259
  • چربی: 5 گرم
  • پروتئین: 12 گرم
  • کربوهیدرات: 23 گرم
  • فیبر: 6 گرم
  • کلسترول: 192 میلی گرم
  • آهن: 1 میلی گرم
  • سدیم: 565 میلی گرم
  • کلسیم: 87 میلی گرم
  • شکر: 7 گرم

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید