طرز تهیه اسموتی + دستور تهیه اسموتی سالم


با این راهنمای گام به گام نهایی برای تهیه بهترین اسموتی، به علاوه مجموعه ای از دستور العمل های اسموتی خوشمزه و سالم، یاد بگیرید که چگونه اسموتی درست کنید.

چه چیزی را در اسموتی ها دوست ندارید؟ چیزی شبیه به ترکیب نرم و خامه‌ای از میوه‌ها و سبزیجات نیست که باعث شود جوانه‌های چشایی و بدن شما آواز بخواند. اسموتی های سالم در هر زمان برای پیر و جوان عالی هستند! اسموتی ها الف شروعی سالم برای روزتان، روشی مغذی برای دنبال کردن تمریناتتان، و یک خوراکی خوشمزه در مواقعی که نیاز به یک حرکت سریع دارید. آنها همچنین سرشار از مزایای هستند. اسموتی ها می توانند به شما کمک می کند تا تعداد میوه ها و سبزیجات خود را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، که یک سبک غذایی محافظت کننده از سلامتی است. این چیز خوبی است، زیرا برآوردن نیاز سبزیجات به میزان 2 و نیم تا 3 فنجان در روز برای بزرگسالان و نیاز میوه حدود 1 ½ تا 2 فنجان در روز برای بزرگسالان دشوار است. بنابراین بسته بندی چند وعده در لیوان شما شروع خوبی است. و بر خلاف آبمیوه ها، اسموتی ها از آن استفاده می کنند کل میوه یا سبزیجات – پوست، پوست، دانه ها و همه. بنابراین، شما تمام آن فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و خواص فیتوشیمیایی را در کل غذای گیاهی دریافت می کنید.

نه تنها درست کردن اسموتی در خانه بسیار آسان است، بلکه آنچه را که در آن قرار می دهید تا یک اسموتی فوق العاده درست کنید، کنترل می کنید. شما حتی به مواد خاصی نیاز ندارید. هر کدام را بچرخانید مواد تشکیل دهنده ای که در اختیار دارید برای یک اسموتی اصلی که کاملاً با نیازها و ترجیحات شما مطابقت دارد. شما همچنین می توانید با استفاده از اسموتی خود نیازهای غذایی خاص خود را با موادی که می خواهید تقویت کنید، مانند پروتئین، فیبر، کلسیم، امگا 3 و فیتوکمیکال ها (دستورالعمل اسموتی آنتی اکسیدانی من را در اینجا بررسی کنید) هدف قرار دهید. نیازی به دستور غذا نیست، به لطف راهنمای گام به گام من در مورد نحوه درست کردن بهترین و سالم‌ترین اسموتی‌ها، اگرچه من دستور العمل‌های زیادی برای اسموتی‌های گیاهی در اینجا برای شروع شما دارم!

راهنما: طرز تهیه اسموتی

من Nutribullet خود را برای ایجاد اسموتی دوست دارم! با کلیک روی اینجا، 15 درصد تخفیف برای سفارش محصولات Nutribullet دریافت کنید.

1. بلندر خود را آماده کنید
بنابراین، بهترین مخلوط کن برای اسموتی ها چیست؟ این بستگی به اندازه دسته اسموتی شما دارد. اگر اسموتی های تک نفره می خورید، یک مخلوط کن اسموتی انفرادی مانند Nutribullet را امتحان کنید، که حتی به عنوان فنجان اسموتی شما دوبرابر می شود (شستن ظرف کمتر لازم است). اگر یک دسته بزرگ درست می کنید، از مخلوط کن معمولی مانند Vitamix استفاده کنید.

اسموتی پسته سبز

2. سبزی های خود را بگیرید
با افزودن یک مشت سبزی – تقریباً 1 فنجان در هر وعده – به مخلوط کن شروع کنید تا واقعاً مواد مغذی را افزایش دهید. فراتر از اسفناج فکر کنید و هر چیزی را که در باغ خود دارید، کریسپر یا فریزر امتحان کنید: کلم پیچ، شاتوت، آروگولا، کولارد، بوک چوی و گیاهانی مانند جعفری، ریحان یا گشنیز. برای طعم بهتر و مجموعه ای از مواد مغذی، مخلوط و مطابقت دهید.

این اسموتی پروتئینی زیبای Caribbean Sunset دارای یک وعده کامل سبزیجات است.

3. میوه ها و سبزیجات خود را انتخاب کنید
همراه با آن سبزی ها، مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه یا یخ زده را در مخلوط کن خود قرار دهید. حدود 1/2 فنجان در هر وعده سبزیجات، مانند فلفل دلمه ای روشن و خوش طعم، چغندر، کرفس، یا خیار را امتحان کنید. و 1/2 فنجان در هر وعده میوه، مانند موز، انواع توت ها، انبه، هلو، و آناناس – هر آنچه که دوست دارید! تازه عالی است، اما میوه های یخ زده یا کنسرو شده شیرین نشده نیز عالی است. اگر دوست دارید، موز اضافه کنید، که می‌تواند تلخی سبزی‌های برگ‌دار تیره را بپوشاند، و زغال اخته، که به پنهان کردن رنگ کمک می‌کند.

این اسموتی سوپر سبز با پروتئین بالا با پروتئین نخود فرنگی تغذیه شده است.

4. قدرت پروتئین!
من همیشه پروتئین و چربی های سالم را به اسموتی ها اضافه می کنم تا در طول روز انرژی داشته باشم. آجیل ها یا کره های آجیل خوشمزه هستند و هر کدام طعم و بافت متفاوتی را به ارمغان می آورند. یک قاشق بادام، گردو، گردو، پسته یا بادام زمینی یا دانه هایی مانند چیا، آفتابگردان، کتان و کنف را اضافه کنید. شیرهای گیاهی شیرین نشده، مانند شیر سویا، منابع خوبی از پروتئین هستند. یکی دیگر از راه‌های تقویت پروتئین و مواد مغذی در اسموتی، استفاده از پودر پروتئین گیاهی است که می‌تواند تا 10 گرم پروتئین در هر پیمانه داشته باشد.

این اسموتی فوق العاده با انار و پرتقال ماندارین شیرین می شود.

5. به طور طبیعی شیرین کنید
از شیرین کننده های اضافه شده مانند عسل، شکر سفره، آگاو یا سایر شیرین کننده ها صرف نظر کنید و اجازه دهید میوه های شیرین طبیعی بدرخشند. انبه، موز، انواع توت‌ها و سایر میوه‌ها به تنهایی مقداری شیرینی خوشمزه را فراهم می‌کنند. برای یک اسموتی حتی شیرین تر، از میوه های کمی رسیده استفاده کنید که قند طبیعی بیشتری دارند. همچنین می توانید آب میوه 100% را به مایع خود اضافه کنید. اگر شیر شما غنی شده باشد، شیرهای گیاهی شیرین نشده نیز می توانند شیرینی طبیعی خود را به همراه ویتامین D و کلسیم داشته باشند.

اسموتی کدو حلوایی تند

6. ادویه تا طعم
از ادویه هایی مانند دارچین، زنجبیل یا زردچوبه برای طعم و همچنین فواید ضد التهابی آنها استفاده کنید! قفسه ادویه و باغچه گیاهان خود را کاوش کنید و نعنا، پودر کاکائو یا عصاره آن را امتحان کنید. آب مرکبات و پوست آن مانند لیمو یا لیموترش نیز طعم روشنی را به ارمغان می آورد. به علاوه، هیچ راهی بهتر برای وارد شدن به حال و هوای فصل وجود ندارد. پاییز و ادویه کدو حلوایی! زمستان و نعناع!

کاسه اسموتی ماچا

7. نکته پاداش: به آن یک کاسه بدهید!
وقتی می‌خواهم روتین اسموتی‌ام را تغییر دهم، یک کاسه اسموتی سرگرم‌کننده درست می‌کنم که شبیه یک وعده غذایی کوچک است، اما در عین حال یک انتخاب عالی در هر زمان است. آن‌ها برای افزودن میکس‌ها و تاپینگ‌ها عالی هستند، که به جای پنهان شدن در یک اسموتی ترکیبی معمولی، در بالا نشان داده می‌شوند. انواع توت‌های تازه یا منجمد، آجیل، دانه‌ها، نارگیل خرد شده … بسیاری از امکانات خوشمزه!

با در نظر گرفتن این نکات، مطمئناً اسموتی های خوشمزه درست می کنید! برای سایر اسموتی های گیاهی، این دستور العمل ها را بررسی کنید:

اسموتی هلو هویج کدو سبز
اسموتی میوه اژدهای قرمز
اسموتی روغن CBD سبز

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.