طرز تهیه آبگوشت رژیمی – دکتر رویا هادیمیان


طرز تهیه آبگوشت رژیمی

آبگوشت یکی از غذاهایی است که نمی توان آن را از دست داد. شما می توانید آبگوشت را در رژیم غذایی بخورید ، فقط به چند نکته توجه کنید. به عنوان مثال ، کمی دارچین ، زیره و فلفل سیاه به آب گوشت خود اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود و خاصیت چربی سوزی آن افزایش یابد. البته باید از اندازه غذا نیز مطلع باشید.

مواد لازم برای آبگوشت رژیمی

  • نخود سفید و لوبیا: یک فنجان
  • گوجه فرنگی: 1 عدد
  • پیاز پوست کنده: 1 عدد متوسط
  • فلفل سبز تازه: 2 تا 3 (اختیاری)
  • گوشت گوسفند بدون استخوان و بدون چربی: 400 گرم
  • سیب زمینی پوست کنده: 2 عدد کوچک
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل و آب لیمو یا آب میوه: در صورت نیاز
  • زیره: 3 قاشق غذاخوری
  • دانه گشنیز: 5 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: 5 قاشق غذاخوری
  • زیره سیاه: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه آبگوشت رژیمی

  • نخودها و لوبیاها را از شب قبل در کمی آب خیس کنید.
  • سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید.
  • گوشت ، نخود ، لوبیا ، پیاز و گوجه فرنگی را در یک کاسه مناسب قرار دهید.
  • شش برابر حجم آنها ، آب جوشانده از قبل سرد شده را اضافه کنید.
  • به گوشت ، نمک یا فلفل اضافه نکنید.
  • اگر قبل از پختن نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید ، گوشت به مدت طولانی می پزد.
  • پس از حدود یک ساعت و نیم ، در صورت تمایل ، فلفل سبز را به ظرف اضافه کنید.
  • یک ساعت پس از افزودن فلفل ، سیب زمینی ها را در غذا پوست بگیرید.
  • در تمام مراحل پخت ، مطمئن شوید که شعله زیر تابه ملایم است تا غذا به خوبی جا بیفتد.
  • وقتی گوشت ، نخود فرنگی و لوبیا نرم و پخته شدند ، به میزان دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید.
  • اگر رنگ غذا را دوست ندارید ، می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید.
  • هرچه این غذا بیشتر پخته شود ، خوشمزه تر و رنگارنگ تر می شود.
  • بهتر است ابتدا آب کافی را در کاسه بریزید تا روی طعم غذا تاثیری نداشته باشد و در حین پخت چند مرحله آب اضافه کنید.
  • ادویه ها را به نسبت ذکر شده پودر کرده و از مقدار لازم برای تهیه آبگوشت استفاده کنید.
  • اگر می خواهید طعم بهتری به غذا بدهید ، می توانید از چوب دارچین نیز استفاده کنید.

اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی آبگوشت رژیمی

مواد تشکیل دهنده و اطلاعات تغذیه زیر برای 4 نفر یا 4 وعده از این آبگوشت است. بنابراین ، هر فرد یک چهارم کالری (344) و سایر مواد مغذی را دریافت می کند.

  • کالری: 1376
  • کربوهیدرات: 128 گرم
  • چربی: 77 گرم
  • پروتئین: 5 گرم

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید