سیستم های سلامت جامعه ویسکانسین


دقیقه هوشیار

این پست وبلاگ توسط Monica Reu، LCSW، CADC، یک درمانگر سلامت رفتاری در مرکز بهداشت اجتماعی منطقه Beloit نوشته شده است.

از جملات تاکیدی برای بهبود عزت نفس کلی خود استفاده کنید

اگر بتوانید به راه بهبود عزت نفس فکر کنید چه؟ آیا شما آن را انجام می دهید؟

جملات تاکیدی روشی محبوب برای کمک به مبارزه با عزت نفس پایین در بزرگسالان و نوجوانان است (بلوچ و مریت، 1993؛ لینچ و گراهام برمن، 2000).

تصدیقات چیست؟

به بیان ساده، جملات تاکیدی عبارت‌ها یا جملات مثبتی هستند که برای به چالش کشیدن افکار منفی یا غیر مفید استفاده می‌شوند. آنها جملات تشویقی، یادآوری ها، و نظرات مثبت هستند که به بهبود افکار فرد کمک می کنند.

آیا واقعا کار می کند؟

علم می گوید بله. یکی از تئوری هایی که در پشت تأییدهای مثبت وجود دارد، نظریه خود تأییدی است (استیل، 1998).

تئوری تأیید خود «این مفهوم است که اگرچه افراد سعی می‌کنند تصورات خاصی از خود (مانند «دانش‌آموز خوب بودن» یا «عضو خانواده خوب بودن» داشته باشند)، این انگیزه اصلی آنها نیست. در عوض، افراد برای حفظ یکپارچگی جهانی، یک ادراک کلی از خوبی، فضیلت و کارآمدی خود انگیزه دارند» (فولاد).

اساساً، این بدان معناست که اگر شخصی بتواند در یک زمینه نسبتاً نسبت به خود احساس مثبتی داشته باشد، تمایل بیشتری دارد و می‌تواند تهدیدی برای یکپارچگی خود در زمینه دیگری تحمل کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مسیرهای عصبی خاص زمانی که افراد وظایف خود تأییدی را انجام می‌دهند افزایش می‌یابد (کاسیو و همکاران، 2016).

اگر می‌خواهید فوق‌العاده خاص باشید، قشر پیش پیشانی شکمی – که در ارزیابی مثبت و پردازش اطلاعات مربوط به خود نقش دارد – زمانی فعال‌تر می‌شود که ارزش‌های شخصی خود را در نظر بگیریم (فالک و همکاران، 2015؛ کاسیو و همکاران، 2016). جملات تاکیدی می توانند کارساز باشند، زیرا این توانایی را دارند که ذهن شما را طوری برنامه ریزی کنند که مفهوم بیان شده را باور کند.

فواید بیان تصدیقات

درگیر شدن در بیان جملات تاکیدی فواید جسمی و روحی زیادی دارد. نشان داده شده است که آنها استرس زوال سلامت را کاهش می دهند (شرمن و همکاران، 2009؛ کریچر و دانینگ، 2015)، و ممکن است به ما کمک کنند تا پیام های “تهدید کننده” را با مقاومت کمتر درک کنیم (لوگل و کوهن، 2012). به‌علاوه، تأییدیه‌های خود باعث کاهش استرس و نشخوار فکری می‌شود (کوله و همکاران، 1999؛ ویزنفلد و همکاران، 2001).

به عنوان گزاره های ذاتا مثبت، جملات تاکیدی برای تشویق یک طرز فکر خوش بینانه طراحی شده اند و خوش بینی به خودی خود یک چیز قدرتمند است. برای تحقیق و اطلاعات بیشتر به منابع مراجعه کنید.

خوب، پس می تواند کار کند. چگونه آن را انجام دهم؟

شخص به سادگی به سخنان و نظرات مثبت و تشویق کننده خود گوش می دهد و/یا بیان می کند. جملات تاکیدی می توانند کارساز باشند، زیرا این توانایی را دارند که ذهن شما را طوری برنامه ریزی کنند که مفهوم بیان شده را باور کند. به عنوان مثال، “من فردی قوی هستم” یا “من امروز می توانم از عهده این کار بر بیایم”. آنها همچنین می توانند روی هدف متمرکز شوند، مانند “من برای گرفتن دیپلم خود از صحنه عبور می کنم” و “من مطمئن هستم که امروز در این مصاحبه خوب عمل خواهم کرد”.
چند نکته در مورد استفاده و تمرین جملات تاکیدی:

  1. با “من هستم” شروع کنید
  2. آن را به صورت مثبت بیان کنید، آنچه را که می خواهید تأیید کنید، نه آنچه را که نمی خواهید.
  3. آن را مشخص کنید.
  4. مختصر بفرمایید
  5. سعی کنید آن را به صورت روزانه انجام دهید
  6. در مورد خود و برای خود، نه دیگران تأیید کنید

منابع و ویدئوها

منابع