ستوه حاشیه نشینان راه های مازندران| آزادراهی که به ترکستان می رود


بازار گروه استانها: سال‌های سال حاشیه نشینان محورهای مواصلاتی مازندران در مرزن آباد، آمل و سوادکوه از تعطیلات و ترافیک سنگین و یکطرفه شدن اجباری این انجمن‌ها به داخل اند و به اذعان آنها، همزمان با تعطیلات چاره‌ای جز خانه‌نشینی اجباری نداریم.

تعطیلات نوروز و عید فطرایش تعداد زیادی از مسافران روانه مازندران شدند و راه‌های مازندران به دلیل نداشتن حجم زیاد خودروها و سفرها به اجبار برای مدیریت ترافیک بارها یکطرفه و مسدود شد.

انسداد و یکطرفه شدن مسیرها بیش از همه باعث رنجش و ناخردی حاشیه نشینان صحنه های مواصلاتی و کسب آن شده است و کسی که این مطالب را تحمل می کند به حق و دیرینه آنها را نشنیده است.

اجتماعی که در خانه‌ها حبس می‌شوند
یک شهروند مرزن آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با هر یکطرفه و مسدود شدن مسیر مردم شهر مرزن آباد و روستاهای دهستانهای کوهستان و خارج شدن از خانه در خانه هایشان حبس می شوند، گفت: این موضوع معضل و درد مزمن چندین ساله است و به شدت اعتراض می کند. مکرر اهالی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم.

وی که خود را کاووسی معرفی کرده است، افزود: همه مردم منطقه مانند افراد حق استفاده از تعطیلات را دارند و می‌خواهند در روزهای پایانی هفته از شهر و روستا بیرون برویم.

وی ادامه داد: راهبندان و یکطرفه شدن مسیر در حالی انجام می‌شود که اگر به بیماری و یا حادثه‌ای مبتلا می‌شود، باید در ترافیک کیلومتری مسیر باقی بمانیم و یکطرفه بدون برنامه و در نظر گرفتن حق بومیان بدون اینکه به نوعی ظاهر شود.

ستوه حاشیه نشینان راه های مازندران|  آزادراهی که به ترکستان می رود

مدیریت هوشمند ترافیک جاده‌ها از جمله پیشنهاداتی است که برخی از آنها برای حرکت از مسیرهای ترافیکی و راهبندان و دستورات دستوری مطرح می‌شوند. از سوی دیگر با توجه به وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و افزایش تعداد خودروها و سفرها، تدبیر مناسب برای مدیریت ترافیک هوشمند الزامی به نظر می‌رسد.

نیاز مدیریت هوشمند جاده‌های مازندران
علی احمدی استاد دانشگاه در مازندران با بیان افزایش امکانات در شمال و رشد فزاینده داشتن خانه دوم در شمال، بر شمار سفرها افزوده می شود، افزود: در ایام نوروز و تعطیلات عید فطر شاهد حضور گسترده و انبوه افراد در منطقه بودیم که ترافیک سنگینی داشت. علت برهم خوردن منطقه می‌شود.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ترافیک سنگین مواصلاتی شمال در تعطیلات رخ می دهد تا مسیر سه ساعت تهران به شمال از 12 ساعت طی شود، اضافه شود: ناایمن بودن راه ها، ریزش و رانش سنگ هر آن رویدادها را در آبستن حوادث ایجاد می کند. دردناک می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو داشتن برنامه ترافیکی و مدیریت جاده برای رعایت حقوق بومیان منطقه را نباید نادیده گرفت زیرا در روزهای تعطیل و یکطرفه شدن افراد حقوقشان نادیده گرفته می‌شود.

آزادراه ناتمام شمال
ناتمام ماندن آزادراه تهران شمال و راه آهن سراسری و آزادراه ساحلی گره های ترافیکی را در روزهای پایانی و شلوغ هفته بیشتر کرده است.

شمس الدین حسینی نماینده مردم غرب مازندران که روزهای تعطیلات عید فطر مسیر سه ساعته تهران – شمال را سال در کانون کندوان هشت اسپری کرده تا به مقصد رسیده است، در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نیمه کاره مانده آزاده راه تهران شمال پس از گذشت از گذشت سه دهه افزود: تأخیر در تکمیل آن جایز نیست و دولت باید فکری اساسی در این زمینه داشته باشد.

ستوه حاشیه نشینان راه های مازندران|  آزادراهی که به ترکستان می رود

وی افزود: این پروژه با توجه به نوع قرارداد آن پیشرفت را ندارد و جزو پروژه‌های کشور تاریخی است در حالی که بسیاری از پروژه‌هایی که از آن شروع می‌شوند، در نهایت به تهران رسیدند و بعد از آن آزادراه شدند – شمال با این روند به ترکستان می‌رود.

وی با اشاره به ردیف بودجه آزادراه چالوس – رامسر و تشکیل کسنرسیوم بانکی متشکل هفت از بانک اظهار داشت: متأسفانه جاهایی در کشور آزادراه و بزرگراه ساخته شده است که جمعیتی نسبتاً به آن سفر نمی‌کنند که همچنان سرریزشدن جمعیت به سمت استان مازندران باشد.

وی گفت: برای ساخت آزادراه چالوس – رامسر اعتبار نمی‌خواهیم تمام مصوبات و بودجه آن تعیین شده و فقط منتظر تصمیم دولت برای تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری باشیم.

خط آهن سراسری روی میز دولت
افزایش میل سفر به مازندران، نامناسب بودن وضعیت وضعیت‌ها و ترافیک سنگین و راهبندان‌های طولانی تا کشیده شدن مسیر آهن سراسری خزری روی میز دولت قرار می‌گیرد. استاندار مازندران اعتبار برای ایجاد راه سراسری خطری را از جمله مطالب مردم استان دانست و گفت: این موضوع در سفر رئیس جمهور در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود: ایجاد خط آهن سراسری از شرق تا عرب استان علاوه بر کاهش ترافیک باعث افزایش در تردد و مدیریت سفر می‌شود و بنا داریم این طرح را در استان در نهایت برسانیم.

به گزارش بازار، سه آزادراه از جمله ساری – قائمشهر، قائمشهر – آمل و چالوس – رامسر در مازندران ایجاد شده است. این است که در حال حاضر سالانه میلیون مسافر در راه‌های تنگ و باریک و پرحادثه به مازندران سفر می‌کنند.