رایج ترین اشتباهات برای کاهش وزن – دکتر رویا هادیمیان


رایج ترین اشتباهات در هنگام کاهش وزن

اگر واقعاً می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، روشهای عجیبی را برای رسیدن به این هدف انتخاب نکنید. این روشها کاملاً بازدارنده هستند و در بسیاری موارد حتی می توانند اثر معکوس داشته باشند.

در اینجا بدترین توصیه های رژیم غذایی است که می توانید بدون درک نتایج واقعی ارائه دهید:

کاهش وزن در کوتاه مدت:

عادات غذایی نامناسب که منجر به چاقی می شود برای یک هفته یا چند روز تغییر نمی کند و زمان زیادی طول می کشد. بنابراین ، در پایان این دوره کوتاه ، فرد به عادات قدیمی خود باز می گردد.

به میزان کالری دریافتی توجه کنید:

کالری مهم است ، اما همیشه اینطور نیست که با کاهش کالری مصرفی ، به نتیجه دلخواه برسیم. این به این دلیل است که هنگام کاهش وزن ، هم چربی بدن شما و هم عضلات شما وزن خود را کاهش می دهند ، که خوب نیست. ماهیچه ها دستگاه بدن برای سوزاندن انرژی هستند. اگر ماهیچه ها از بین بروند ، بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن مختل می شوند. اگر رژیم غذایی به گونه ای باشد که توده عضلانی حفظ شود و فقط چربی سوزانده شود ، ممکن است تعداد فلس ها وزن کمتری نشان ندهند ، اما قطعاً اندازه بدن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

از مصرف زیاد کربوهیدرات ها خودداری کنید:

همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. علاوه بر این ، رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن مداوم و مداوم ، رژیمی است که شامل همه گروه های غذایی می شود. حتی چربی نباید از غذا حذف شود. کافی است از هر گروه غذایی به شیوه ای سالم استفاده کنید.

یک ساعت ورزش در روز:

اگر به جای یک ساعت ورزش مستمر و خسته کننده در روز ، نیم ساعت تمرین کنیم و بقیه روز را کار کنیم ، تأثیر بسیار بیشتری هم بر سلامتی و هم در کاهش وزن ما خواهد داشت. حتی می توانید یک ساعت را به شش تا ده دقیقه تقسیم کنید و هر بار ده بار در روز به مدت ده دقیقه ورزش کنید.

حذف کامل گلوتن:

گلوتن پروتئینی است که در گندم یافت می شود. برخی از مردم تصور می کنند که در صورت عدم مصرف گلوتن می توانند وزن خود را کاهش دهند. با این حال ، کاهش وزن آنها به دلیل حذف گلوتن نیست ، بلکه به دلیل حذف کل گروه از غذاهای حاوی گلوتن است. رژیم غذایی بدون گلوتن تنها زمانی توصیه می شود که فردی به گلوتن حساسیت داشته باشد و بیماری سلیاک داشته باشد.

غذاهای بدون چربی بخورید:

تنها 60 درصد غذاهای کم چرب انرژی کمتری نسبت به غذاهای معمولی دارند. این به این دلیل است که کارخانه ها برای جبران عدم طعم غذاهای کم چرب ، شکر اضافه می کنند. این غذاها ممکن است طعم شیرینی نداشته باشند ، اما حاوی قند هستند و طعم شیرین قند در بین طعم های دیگر این غذاها پنهان شده است.

از شام اجتناب کنید:

اگر تمام سطح انرژی روزانه خود را در طول روز به درستی توزیع کنید و در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشید ، هیچ مانعی برای صبحانه در شب وجود ندارد. قانون کلی این است که انرژی ای که می سوزانید بیشتر از انرژی است که از غذا دریافت می کنید. بنابراین مهم نیست که در طول روز غذا بخورید یا در شب.

دیدگاهتان را بنویسید