در اینجا طرح جلد اصلی جک کرواک برای “در جاده” آمده است


طرح مداد جک کرواک در سال 1952 (زیر را ببینید) برای جلد رمانش در جاده ، احتمالاً با عجله ساخته شده است ، بیانگر نیروی محرکه سبک نثر اوست. بزرگراه به افق دور نزدیک می شد ، نام شهرهای بزرگ از غرب به شرق به یک اندازه متفاوت بود ، خروجی سریع مورب و تکان خوردن زغال سنگ در گوشه بالا سمت چپ ، و نام خانوادگی تکراری در انتهای صفحه ناپدید می شد. وقتی بزرگراه دور می شود. ترکیب کنید تا حس حرکت رو به جلو را ایجاد کنید. ما به شکل در گوشه پایین سمت چپ نگاه می کنیم – پرتره ای در پشت خود کرواک ، پر شده از یک کیف ساکسیفون با برچسب “Doctor Sachs” – گویی از شانه راست او بیرون آمده است ، یا گویی از کابین کامیونی که بر روی او فرود می آید. به نقاشی او جنبشی است ، هرچند در اجرای بصری ساده لوحانه ، و تقریباً سینمایی به نظر می رسد. کرواک می دانست که اگر این طرح برای جلد کتاب پذیرفته شود ، مطمئناً باید توسط یک هنرمند تجاری که برای ناشر کار می کند دوباره طراحی شود ، اما این به ما ایده روشنی داد که چگونه می خواهد رمانش به اولین خوانندگان آن ارائه شود.

پس از اتمام طرح خود (یکی از 250 شیئی که در کتابخانه گنجخانه کتابخانه عمومی نیویورک به نمایش گذاشته شد) ، کرواک این ورق کاغذ را روی ماشین تحریر خود چرخاند و یادداشتی به آرون A. Wynn ، صاحب Ace Books نوشت. یک شومیز جدید که وین اخیراً در نیویورک تأسیس شده است. وین عموی کارل سلیمان ، دوست صمیمی آلن گینزبرگ بود و کرواک امیدوار بود که بتواند آن را منتشر کند. در جاده مثل آس های شومیز او به ناشر آینده خود گفت: “من این را به عنوان ایده من برای یک جلد تجاری جذاب و بیانگر کتاب معرفی می کنم. جلد City and Town به اندازه عنوان و عکس خسته کننده بود. عکس ویلبر پیپین از من در جاده عالی است. به به شبیه شکل زیر خواهد بود. / JK ”

طرح اصلی روی جلد “در جاده”.

فلش

طرح اصلی روی جلد “در جاده”.

با احترام از NYPL

پرتره ویلبر پیپین در دهه 1950 از کرواک نویسنده جوان تراشیده را نشان می دهد ، یک ستاره سینمای خوش تیپ با پیراهن و کراوات سفید و کت و شلوار تیره. تنها امتیاز برای بوهمیسم یقه بلند کت شیک اوست. به نظر می رسد او باهوش و محترم است و اصلاً نماینده نمادین آنچه که عمدتاً با ناراحتی کرواک شناخته می شود – به عنوان نسل بیت نیست.

در متن منتشر شده از این رمان که تا سال 1957 به چاپ می رسد و متأسفانه بدون طراحی جلد کرواک ، بیشتر سفرهای بین قاره ای با ماشین انجام می شود. این طرح یادآوری می کند که کرواک سفر خود را با پای پیاده به عنوان یک اتومبیل سوار آغاز کرد و آرشیو او در مجموعه ادبیات انگلیسی و آمریکایی کتابخانه عمومی نیویورک ، هنری دبلیو و آلبرت برگ ، شامل خاطرات اولین سفر خود بین ژوئیه و اکتبر 1947. شامل نقشه ای دقیق از کل مسیر آن. این بعداً مبنای مسیرهایی قرار گرفت که کرواک در گردآوری آنها نیز ترسیم کرد در جادهبه

من هیجان را به یاد می آورم که اولین بار وقتی با نقاشی کرواک روبرو شدم ، هنگامی که 15 سال پیش کل آرشیو کرواک در نیویورک را پردازش کردم. این نقاشی ، همراه با یک عکس صریح از کرواک توسط جان کوهن در محله چینی های نیویورک در سال 1959 ، در میان 250 مورد موجود در کتابخانه گنجینه کتابخانه عمومی نیویورک قرار دارد ، که شامل مواردی است که 4000 سال از مجموعه های علمی کتابخانه را پوشش می دهد.


این داستان بخشی از مشارکت ما با NYPL در اطراف نمایش است. ما در طول سپتامبر هر روز یک سایت مربوط به نیویورک ارسال می کنیم و می توانید همه آن را مشاهده کنید در gothamist.com/treasuresبه نمایشگاه گنجینه ها در روز جمعه 24 سپتامبر 2021 در ساختمان Stephen A. Schwartzman در خیابان پنجم و خیابان 42 باز می شود. بلیط های وقت آزاد در اینجا موجود استبه

دیدگاهتان را بنویسید