تغذیه سالم برای کودکان در روزهای زمستان – دکتر رویا هادیمیان


تغذیه سالم برای کودکان در روزهای زمستان

در زمستان ، کودکان و همچنین بزرگسالان ، زمان بیشتری را در خانه می گذرانند ، به ویژه در روزهایی که شکستن تاج به آنها اجازه نمی دهد به مدرسه بروند و مجبورند ساعت های زیادی را پشت رایانه و لپ تاپ یا تلفن همراه بگذرانند. در دست داشتن. در چنین شرایطی ، تغذیه سالم بسیار مهم است ، به ویژه با بزرگ شدن کودکان و نوجوانان. با کاهش نور خورشید و کاهش دما ، احتمال افسردگی در کودکان نیز افزایش می یابد و تغذیه سالم و سالم نقش بسیار مهمی در حفظ نشاط و سلامت کودکان دارد ، زیرا افسردگی با کاهش اشتها ، بی حوصلگی ، کاهش تمرکز همراه است. و خواب بد بنابراین لازم است همه موارد ذکر شده را در نظر بگیریم. با ما بمان…

سبزیجات

احتمالاً شما همه سبزیجات را برای فرزند خود امتحان کرده اید و می دانید طعم آنها چگونه است و با کمی تزئین و ادویه می توانید تمام سبزیجات را از جمله گل کلم که دارای خواص ضد سرطانی و ضد سرطانی است در رژیم غذایی او قرار دهید. التهابی ، طعم خوبی دارد و می تواند در بسیاری از غذاها و سالادها استفاده شود. گل کلم سرشار از ویتامین های مختلف مانند A ، C ، K و B است و منبع پروتئین ، منیزیم ، پتاسیم و منگنز است که به رشد نوزاد کمک می کند.

اسکواش

کدو تنبل سرشار از انواع ویتامین است که به حفظ سلامت قلب و پوست و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. کدو تنبل حاوی ویتامین A و کاروتنوئیدها است که تعادل سطح قند خون را حفظ می کند ، بنابراین باید آن را در رژیم غذایی هفتگی نوزاد خود قرار دهید.

قارچ

قارچ سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها از جمله پانتوتنیک اسید ، ویتامین B5 ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، پتاسیم ، فسفر ، مس و سلنیوم است. برخی از کودکان طعم قارچ را دوست ندارند ، اما می توانید آن را در غذا پیدا کنید. از آن در سوپ ، سالاد و ماکارونی استفاده کنید.

ماهی سالمون

تریپتوفان موجود در ماهی قزل آلا و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این ماهی می توانند از افسردگی جلوگیری کنند. برخی از بچه ها ماهی قزل آلا آب پز یا سرخ شده را دوست دارند.

میوه های زمستانی

برخی از میوه ها سرشار از ویتامین C و فیبر هستند و حاوی کلسیم ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم هستند که برای تقویت استخوان ها و عملکرد خوب ماهیچه ها مفید است. کودکان از خوردن این میوه ها ، به ویژه نارنگی که پوستشان به راحتی پوست می کند ، لذت می برند. گریپ فروت برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. این میوه حاوی ویتامین C ، تیامین ، B6 ، اسید فولیک ، ویتامین B5 ، منیزیم و پتاسیم است ، آن را پوست بگیرید و به کودک بدهید یا به سالاد او اضافه کنید.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید