تعریف سلولز – چرا در غذاها، مکمل ها وجود دارد و چه کاری انجام می دهد

در این مقاله در مورد سلولز، دلیل وجود آن در مکمل ها و غذا صحبت خواهم کرد. آنچه را که واقعاً انجام می دهد، به علاوه مزایا و معایب آن را به اشتراک می گذارم.

در دنیای گیاهان، سلولز به دیواره های سلولی استحکام می بخشد. این یک کربوهیدرات است و برخی از حیوانات می توانند آن را هضم کنند، اما ما انسان ها نمی توانیم.

یعنی فیبر است. درک اینکه چگونه چیزی که نمی توانیم هضم کنیم می تواند برای ما بسیار خوب باشد برای برخی افراد سخت است. مطمئنم که می دانید فیبر سالم است، درست است؟

با ایجاد احساس سیری، به هضم غذا، کاهش قند خون، کلسترول و غیره به کاهش وزن کمک می کند.

با وجود این، اکثر مردم فیبر کافی مصرف نمی کنند. WebMD به بزرگسالان توصیه می کند که حدود 30 گرم در روز مصرف کنند. برخی افراد تخمین می زنند که یک فرد در ایالات متحده به طور متوسط ​​15 گرم در روز مصرف می کند.

افزودن سلولز به غذاها، محتوای فیبر را بدون تغییر طعم یا عطر افزایش می دهد.

دلیل دیگری که به آن اضافه می شود این است که به رژیم غذایی حجم می دهد اما کالری اضافه نمی کند. البته گاهی شکر هم اضافه می کنند و این فرق می کند. وقتی غذاهای رژیمی را می بینید، احتمال زیادی وجود دارد که حاوی سلولز باشند.

کاربرد عالی دیگر غلیظ کردن مایعی مانند سس است. مثلا آیا سس اسپاگتی آبکی دوست دارید؟ خیر و می توان از آن برای غلیظ شدن سس اسپاگتی و همچنین سس های دیگر استفاده کرد.

می توان از آن هم در بستنی و هم در خامه فرم گرفته استفاده کرد.

در این مرحله ممکن است تعجب کنید که چرا در مکمل ها گنجانده شده است. می توان از آن برای ترکیب ویتامین ها و دوباره پر کردن برخی از ویتامین های مایع استفاده کرد. می توان از آن برای آسان تر کردن بلع استفاده کرد. البته، با توجه به حجم برخی از مکمل ها، سلولز زیادی اضافه می کنند، درست است؟

همچنین می توان از آن برای محافظت از مواد مغذی استفاده کرد، همانطور که از سلول های گیاهان محافظت می کند. ما چیزهای احمقانه ای در هوا داریم و وقتی هوا با ویتامین ها یا مواد گیاهی تماس پیدا می کند، کیفیت آنها را کاهش می دهد.

این یکی از دلایلی است که مکمل های مایع معمولاً خوب نیستند. برخی از شرکت ها مکمل های مایع را به بازار عرضه می کنند که برای جذب مناسب تر هستند.

طبق گزارش مصرف کنندگان، اینطور نیست و طبق آزمایشات مختلف، میزان جذب مکمل ها و قرص های مایع یکسان است.

یکی دیگر از معایب مکمل های غذایی مایع این است که نمی توانند روده ای شوند و بسیاری از چیزها توسط اسید معده از بین می روند.

بیایید در مورد نکات منفی صحبت کنیم. بزرگترین خطر خوردن سلولز واقعا پرخوری است.

علائم این امر می تواند یبوست، گاز زیاد، احساس نفخ، کم آبی بدن در اثر جذب آب و از قضا، اسهال و حتی افزایش وزن باشد.