ترکیب تغییر سهامداران خودروسازی‌ها باید به ارتقای کیفیت و اصلاح قیمت منجر شود



به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی درباره اجرای خودروسازی‌ها، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در اجرای اصل 44 و خصوصی‌سازی به این نکته توجه می‌شود که در پروسه‌سازی نه تنها حجم تولید، کیفیت و میزان تولید واحد کاهش پیدا می‌کند. در عوض با تغییر مدیریت از خصوصی به خصوصی – با فرض اینکه مدیریت خصوصی کارآمدتر است- برآیند کار مثبتی است که تجربه خصوصی‌سازی را در 2 دهه اخیر در کشور نشان می‌دهد که این رقم نخورده است و باید دقت بیشتری در این حوزه انجام شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در صنعت خودروسازی به عنوان صنعتی که گردش مالی زیادی دارد، از سوی دیگر جامعه مصرف‌کنندگان آن بزرگ هستند، بسیاری از آن‌ها وجود دارند، صنایع بسیاری مانند قطعه‌سازی به صورت زنجیره‌ای هستند. آن در ارتباط، عدم وجود حلقه‌های قبلی نیز سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت باید در مسیر سهامی خاص در خودروسازی ها نهایت دقت را برای کار کردن انجام دهد، تصریح می کند: باید توجه به خصوصی سازی، نحوه آرایش و ترکیب سهامداران دو خودروساز باید به گونه ای باشد که برآیند آن را به این صنعت تبدیل کنند. کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم: در حال حاضر بخشی از برخی از برخی از شرکت‌های خودروسازی دنیا دولتی است اما دولت نمی‌تواند در این شرکت بزرگ شود و فقط در حوزه کنترل‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان باشد. است سهام دولت کم شود اما فشار سیاسی و اعمال نفوذها همچنان انجام شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: صِرف کاهش سهام دولت در خودروسازی‌ها، کافی نیست و باید ترکیب سهامداران و نحوه برخورد دولت با این صنعت به گونه‌ای تدبیر شود که برآیند آن را به رفع مشکلات صنعت، ارتقای کیفیت خودرو و اصلاح قیمت و ارتقاء کیفیت خودروها می‌رساند. … بیانجامد.