برای صبحانه بچه ها چه چیزی باید آماده کنیم؟ – دکتر روی هادیمیان


برای صبحانه بچه ها چه چیزی باید آماده کنیم؟

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – یا می تواند روز شما را خوشحال کند یا آن را مختل کند. بنابراین ، انتخاب بهترین صبحانه برای نوزاد یکی از وظایف اصلی مادران است. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا مطمئن شوید که صبحانه کودک شما مقوی است.

صبحانه و نقش آن در فعالیتهای روزانه کودک

باید سه وعده غذایی اصلی در روز و دو یا سه میان وعده وجود داشته باشد که صبحانه به ویژه برای افراد مسن مهمترین آنها است. مطالعات نشان می دهد که صبحانه توانایی یادگیری و تمرکز بیشتر را افزایش می دهد و همچنین روحیه و رفتار کودکان را بهبود می بخشد ، بنابراین گفته می شود صبحانه غذایی برای مغز است.
بهترین صبحانه برای کودک ، یک صبحانه سرشار از ویتامین ها ، پروتئین ها و مواد مغذی است ، به طوری که کودک روز را خوب و سرشار از انرژی آغاز می کند و در بازی ها ، فعالیت کودکان و بازیگوشی ها احساس ضعف نمی کند.

تاثیر صبحانه مناسب بر سیستم بدن کودک

با رشد کودکان ، صبحانه برای آنها ضروری است زیرا به آنها کمک می کند تا به درستی رشد کنند ، هوش خود را افزایش دهند ، شانس چاق شدن را کاهش داده ، قدرت بدنی خود را افزایش داده و زندگی سالمی داشته باشند. بهترین صبحانه برای نوزاد شما نه تنها باید خوشمزه باشد ، بلکه باید ترکیب مناسبی از پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر و چربی های سالم نیز داشته باشد.

غذای مناسب: بهترین صبحانه برای کودکان

مادران عزیز ، در برنامه غذایی که بهترین صبحانه را برای نوزاد شما تعیین می کند ، باید از همه غذاها استفاده کنند ، زیرا ترکیب غذاهای سالم علاوه بر زیبایی سفره ، فواید و خواص خوبی نیز دارد. غذاهای صبحانه باید شامل غلات کامل ، محصولات لبنی ، آب میوه های طبیعی ، آب انگور ، کره ، مربا ، گوشت ، آجیل و تخم مرغ باشد.

06 - برای صبحانه کودکان چه چیزی آماده کنیم؟

لیست بهترین میان وعده ها برای کودکان

از آنجا که کودکان در حال رشد به تمام مواد مغذی نیاز دارند ، برنامه صبحانه آنها باید شامل انواع مواد مغذی باشد.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بهترین صبحانه برای کودکان است. می توانید آن را روی نان یا پنکیک بمالید و کمی عسل و موز روی آن بریزید.

برشتوک

علاوه بر شیر معمولی ، غلات را می توان با شیر طعم دار تهیه کرد و اکثر کودکان به این صبحانه علاقه مند هستند. کشمش ، بادام و میوه های خشک را می توانید به این صبحانه قوی تر اضافه کنید.

پنکیک خانگی

برای تهیه این غذای خوشمزه ، کمی آرد ، تخم مرغ و شیر را مخلوط کرده و سرخ کنید. برای خوشمزه تر و مغذی تر ، می توانید عسل یا آب انگور را روی آن بریزید.

سالاد میوه با ماست با عسل

یک بشقاب میوه های تازه و رنگارنگ ، علاوه بر تأمین ویتامین های لازم ، میز صبحانه را نیز جذاب تر می کند. به این میوه های خوشمزه کمی عسل یا شربت گیلاس اضافه کنید.

لنزها

عدس یکی از بهترین میان وعده ها برای کودک است. ابتدا عدس را با سیب زمینی های تکه شده به خوبی بجوشانید و کمی رب گوجه فرنگی و آب لیمو به آن اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

از طرف

بیشتر بچه ها عاشق تخم مرغ هستند. برای جذابیت بیشتر نصف ها ، می توانید تخم مرغ را داخل فرم بریزید و روی آن سرخ کنید ، یا از سبزیجات معطر دیگر استفاده کنید.

خاگینه

این خمیر برای کودکان جذاب است زیرا شیرین و در عین حال بسیار قوی است. کمی آرد ، تخم مرغ و شیر را مخلوط کرده و در روغن سرخ کنید و سپس آب آن را اضافه کنید.

عکس - برای صبحانه کودکان چه چیزی آماده کنیم؟

لئو

شیر همچنین گزینه خوبی برای لیستی از بهترین میان وعده ها برای کودک شما است. برای قوی تر شدن آن ، مقداری موز و ماست کم چرب به آن اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.

پنیر و گردو

یکی از محبوب ترین غلات پنیر و گردو است. می توانید از پنیر خامه ای که بچه ها دوست دارند استفاده کنید. گردو ، بادام و فندق را بریده یا آسیاب کنید تا غذا خوردن برای کودکان آسان شود.

پیتزا

پیتزا که یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان است ، می تواند یک صبحانه مقوی و خوشمزه برای کودکانی باشد که صبحانه نمی خواهند. به جای مواد پیتزا ، می توانید تخم مرغ ، پنیر و مقداری گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا قرار دهید.

شاخص 12 - برای صبحانه کودکان چه چیزی آماده کنیم؟

چند نکته برای مادران

تنوع و رنگ میز صبحانه نقش بسیار مهمی در افزایش اشتهای کودک دارد و میل او به غذا را افزایش می دهد. از آنجا که تغذیه علاوه بر تأثیر بر وضعیت جسمانی کودک ، با وضعیت روحی او نیز در ارتباط است ، مادران عزیز ، باید بدانید که سلیقه ها و مزه هایی که کودک دوست دارد ، نتیجه الگوهای رفتاری و مصرفی خانواده است که کودک عادت کرده است بنابراین ، هنگام انتخاب غذا باید بسیار مراقب باشید تا از سلامت جسمی و روانی فرزند خود اطمینان حاصل کنید.

مشاجرات و استرس های خانوادگی تأثیر بسیار بدی بر اشتهای کودک دارد و باعث کاهش اشتها و گاهی بهانه گیری در کودکان می شود.

کودکانی که صبحانه نمی خورند ، گاهی دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوند. مادران باید فرزند خود را از هر لحاظ به صبحانه عادت دهند.

اگر فرزند شما یکی از کودکانی است که عاشق صبحانه گرم است ، می توانید از انواع ساندویچ ، تنقلات و عدس استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که مواد نه تنها مغذی بلکه مغذی نیز هستند.

هنگام چیدن میز صبحانه ، از تمام سلیقه خود برای چیدن میز کودک خود استفاده کنید که پر از رنگهای شاد و غذاهای مختلف است و تمام اعضای خانواده برای میز صبحانه جمع می شوند ، به طوری که کودک علاوه بر اینکه می خواهد صبحانه بخورد از فضای گرم و صمیمی

مادرانی که دانش آموز دارند باید توجه داشته باشند که صبحانه دلیل مهمی برای افت تحصیلی نیست.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید