برای سلامتی و طعم، با غذاهای جهانی گیاهی به دور دنیا سفر کنید


یکی از بهترین راه‌ها برای پذیرش یک رژیم غذایی سالم و خوشمزه مبتنی بر گیاه، احترام به سنت‌های غذایی غنی و جهانی است که قرن‌هاست غذای گیاهی را به خوبی انجام می‌دهند. این نکات را بررسی کنید تا سبک غذا خوردن خود را متنوع تر و ماجراجویانه تر کنید. برای سلامتی و طعم، با غذاهای جهانی گیاهی به دور دنیا سفر کنید.

احتمالاً می‌دانید که اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی بر اساس انواع غذاهای گیاهی، فواید بی‌شماری برای ذهن، بدن و روح شما و همچنین محیط‌زیست دارد. تمام آن مواد مغذی و فیتوکمیکال‌هایی که در بدن شما جریان می‌یابند به فواید سلامتی متعدد مرتبط با رژیم غذایی گیاهی منجر می‌شوند. اما می‌توانید با احترام به دنیای زیبای سنت‌ها و طعم‌های غذایی، رژیم غذایی گیاهی خود را یک قدم جلوتر ببرید. با انجام این کار، طعم رژیم غذایی خود و همچنین مشخصات تغذیه ای خود را تقویت خواهید کرد.

گیاهان در بازار کشاورزان در تایلند

ترکیب فرهنگ، ارزش‌ها و سبک زندگی نقش مهمی در انتخاب‌های شما دارد، به‌ویژه وقتی صحبت از رژیم غذایی شما می‌شود. در مقایسه با سایر «رژیم‌های غذایی» که صرفاً بر کاهش وزن تمرکز دارند و منجر به تعهد کوتاه‌مدت می‌شوند، درگیر شدن در یک رژیم غذایی گیاهی یک وقف طولانی‌مدت است که به انتخاب سبک زندگی برای بسیاری از افراد – به‌ویژه افرادی که روی آن تمرکز دارند، تبدیل می‌شود. سلامت و محیط زیست آنها همانطور که می دانید، غذا مردم را در سراسر جهان، در جوامع، و در میان دوستان و خانواده نزدیک می کند، زیرا آنها را گرد هم می آورد تا یک علاقه مشترک – غذا را جشن بگیرند. تنوع غذاهایی که از فرهنگ‌های مختلف سرچشمه می‌گیرند، نقش عمده‌ای در گسترش انتخاب‌های غذایی برای بسیاری، به‌ویژه آن‌هایی که رژیم‌های گیاهی دارند، بازی می‌کند، زیرا گزینه‌های متعدد با انرژی گیاهی موجود است. ترکیب ادویه‌ها، گیاهان، دانه‌ها، غلات کامل، حبوبات، سبزیجات و میوه‌ها، غذاهایی را که در هر فرهنگ در سراسر جهان تهیه می‌شود، متمایز می‌کند. به عنوان مثال، غذاهای هندی، تایلندی، مکزیکی، خاورمیانه و ویتنامی، همگی انواع غذاهای خوشمزه و منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند که غذاهای اصلی گیاهی و سنت‌های آشپزی را برجسته می‌کنند که باعث درخشش این غذاها می‌شود!

کاسه نودل تایلندی توفو

این پنج دلیل را بررسی کنید که چرا غذاهای جهانی مبتنی بر گیاه می توانند رژیم غذایی شما را با پاداش های سلامتی و طعمی القا کنند.

5 دلیل برای فرو رفتن در غذاهای جهانی گیاهی

1. Global Foodways گیاهان را در آغوش می گیرد. بسیاری از فرهنگ ها به سادگی می دانند که چگونه غذاهای گیاهی را درست انجام دهند! این فرهنگ های غذایی به جای تاکید بر غذاهای حیوانی سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول، اغلب بر روی غذاهای گیاهی مملو از ویتامین ها، مواد معدنی، مواد شیمیایی گیاهی و فیبر تمرکز می کنند. این به دلیل عوامل سنتی مربوط به منابع غذایی، مذهب و آداب و رسوم است. به عنوان مثال، غذاهای مکزیکی به دلیل فراوانی حبوبات از جمله لوبیا چیتی و سیاه شناخته شده اند، رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی چربی های گیاهی غیراشباع و مفید برای قلب مانند آجیل و روغن زیتون است و رژیم سنتی ژاپنی شامل غذاهای کامل سویا مانند ادامام می شود. ، توفو و میسو.

بهترین چانا ماسالا با برنج قهوه ای

2. سنت های غذایی فرهنگی، بشقاب را تغییر می دهد. رژیم غذایی اصلی ما در آمریکا به آرامی از طرز فکر تهیه غذا با گوشت به عنوان “مرکز بشقاب” به تمرکز روی غذاهای گیاهی به عنوان ستاره بشقاب در حال گذار است. در واقع، ما تحت تأثیر فرهنگ های دیگری قرار گرفته ایم که از گوشت به عنوان طعم دهنده استفاده می کنند تا رویداد اصلی. این سبک غذا خوردن اساس بسیاری از غذاهای جهانی است، مانند کاری، سرخ‌کرده، خورش‌ها و غذاهای پاستا که با بخش کوچکی از پروتئین حیوانی و انبوهی از سبزیجات طعم‌دار می‌شوند تا یک وعده غذایی خانوادگی را سرو کنند. این یک راه عالی برای تغذیه گیاهی است.

قوری کاسه برنج گوجه فرنگی چیپوتل

3. رژیم غذایی جهانی سنت را تمرین کنید. بسیاری از نقاط جهان مانند مس کانیون، مکزیک و کامرون، آفریقا، از جامعه مدرن جدا شده اند. در نتیجه، مردم آنجا هنوز از سنت‌های غذایی گذشته پیروی می‌کنند و با تکیه بر غلات و حبوبات محلی، میوه‌ها و سبزیجات کشت شده و علوفه‌ای محلی و مقداری از غذاهای حیوانی محلی استفاده می‌کنند. در این مکان‌ها، که به سختی به محصولات بسته‌بندی شده‌ای که در قفسه‌های سوپرمارکت‌های ما قرار دارند متکی هستند، بیماری مزمن و چاقی تقریباً وجود ندارد. این یک نمونه عالی از احترام به سنت ها و گذشته در رژیم غذایی امروزی شماست. ارتباطی با فرهنگ غذایی خود پیدا کنید و اجازه دهید در آشپزی شما نفوذ کند.

گل کلم بو داده زردچوبه با دانه کنف

4. فرهنگ جهانی غذا طعم را به درستی افزایش می دهد. از آغاز، مردم گیاهان را – به ویژه گیاهان و ادویه جات – نه تنها به دلیل طعم آنها، بلکه به دلیل فواید سلامتی آنها گرامی می داشتند. در بسیاری از غذاهای محبوب جهانی، گیاهان و ادویه ها نقش اصلی را ایفا می کنند. به عنوان مثال، زردچوبه که در آشپزی هندی محبوب است، ممکن است از سرطان، دیابت، بیماری قلبی، آرتریت، مشکلات گوارشی و بیماری آلزایمر محافظت کند. سیر و پونه کوهی مورد استفاده در غذاهای ایتالیایی دارای سطوح سخاوتمندانه ای از خواص ضد التهابی هستند. و فلفل تند که در انواع غذاهای الهام گرفته شده از جهانی استفاده می شود به دلیل اثرات تسکین دهنده آن به خوبی شناخته شده است.

توپ های گیاهی یونانی با سس لیمو تاهینی

5. رژیم های غذایی سنتی بر اساس “رژیم غذایی” نیستند. در آمریکا، کلمه “رژیم غذایی” معمولاً با چیزی مرتبط است که شما “روشن” یا “خاموش” هستید. در واقع، رژیم غذایی صرفاً سبکی از غذا خوردن است که شما انتخاب می کنید تا مادام العمر، بر اساس ارزش های شخصی و فرهنگی بخورید. رژیم غذایی با محدودیت و احساس گناه همراه نیست. غذایی که می خورید برای لذت بردن است و باید بازتابی از شما، گذشته و فرهنگ شما باشد. و یک رژیم غذایی با انرژی گیاهی رژیمی است که در آن می توانید با دوستان و خانواده به سر میز بروید و غذاهای خوشمزه را جشن بگیرید، که اتفاقاً برای سلامتی نیز مفید است.

برخی از دستور العمل های گیاهی مورد علاقه من با الهام از جهان را امتحان کنید:

وافل سوئدی پیتر
لوبیا سبز و توفو میسو
بروشتا کلاسیک
لوبیا گیگانتس کرت
سیب زمینی به سبک هندی

تصویر اصلی: گادو-گادو، شارون پالمر، MSFS، RDN