با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را از بین ببرید – دکتر رویا هادیمیان


با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید

اگر به دلیل گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و غذاهای سیر کننده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید.

غذاهای رضایت بخش ، غذاهای کامل و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما با چهار غذای سالم و درعین حال رضایت بخش آشنا می شوید که می توانید برای کنترل گرسنگی خود تا حد زیادی از آنها استفاده کنید.

۱بهآجیل

آجیل ها به دسته مواد غذایی پر کننده تعلق دارند و می توانند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی مانند کلسیم و حاوی هر سه درشت مغذی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. مخلوطی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق را امتحان کنید. مصرف این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را برای شما فراهم می کند.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های روغنی (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) راهی عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی باعث سلامت قلب و حفظ سلامت مغز می شود. جالب است بدانید ماهی علاوه بر داشتن خاصیت اشباع ، در تقویت و بهبود خلق و خو نیز مثر است!

۳بهتخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. مطالعه ای در سال 2011 سیری افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ نسبت به سیب زمینی اثر سیری بیشتری دارد! برای به حداکثر رساندن ارزش تغذیه ای تخم مرغ ، باید از زرده و سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا امگا 3 و حداکثر پروتئین دریافت کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که سبزیجات دارای فیبر بالا هستند ، اما می توانند به راحتی مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سبزیجات دیگر با رنگهای مختلف را امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و میزان مصرف سایر درشت مغذی ها را متعادل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید