ایمنی خودرو، در گرو لزوم به کارگیری سیستم ایمنی فعال و غیرفعال



به گزارش بازار، مصطفی پهلوانی، با بیان اینکه سه عامل جاده، خودرو و راننده بر سوانح و حوادث جاده‌ای هستند، گفت: با بررسی گزارش‌ها در خواستم که 98 درصد سوانح جاده‌ای مربوط به جاده و راننده است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به این که خودرو را به دو بخش عمده ایمن و غیرفعال تقسیم می کند، می افزاید: ایمنی موثر به هر چیزی که برای جلوگیری از جلوگیری از کمک کند، می شود، در واقع خودروساز با در نظر گرفتن این سیستم ها بر روی. محصولات می‌کند تا امکان ایجاد مشکلات زیرساختی و استفاده از غلبه کنند.

وی ادامه داد: سیستم ایمنی غیرفعال به مواردی برمی گردد که از لحظه شروع درگیر شدن، مانند کمربند، ایربگ، صندلی، سازه خودرو و …؛ به عنوان مثال، در صورت برخورد با سیستم ایمنی‌های مؤثر، عملکرد این سیستم‌های ایمنی بسیار بالا خواهد بود. برخورد خودروها کم شود.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه اظهار داشت: در مورد ایمنی خودرو، سیستم‌های فعال روی قیمت خودرو تأثیرگذار است، اما محصولات نباید بدون سیستم‌های ایمنی غیرفعال در نظر گرفته شوند.

پهلوانی گفت: سیستم ایمنی فعالی که برای تویویا یاریس در نظر گرفته شده است شامل ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایدار است، اما تویوتا کرولا، که در بالاترین قیمت قرار دارد، از سیستم کنترل کشش نیز بهره می‌برد؛ در بالاترین قیمت مشاهده می‌شود که تویوتا کمری علاوه بر موارد ذکر شده از سیستم‌های هشدار راننده و سیستم‌های هشدار از تصادفی خودرو است، اما در کشور ما پیش‌بینی می‌شود یک خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب تولید شود. از سیستم های ایمنی فعال پیشرفته بر روی قیمت محصولات تأثیرگذار مستقیم خواهد بود.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد از سال 96 برای ارتقاء الزامات مربوط به محصولات خودرویی دست به کار می شود و در نهایت تعداد استانداردهای اجباری را به شماره 85 افزایش داد و به خودروسازان ابلاغ کرد، که شامل استانداردهای مهم و کاربردی است. چند استاندارد تعلیق داشته است که آن‌ها هم اکنون از تعلیق در آمده اند. به‌طورکلی این استانداردها برای اینکه محصولی سالم باشد، می‌تواند راهگشا باشد و تأثیر بگذارد، اما تا طراحی محصول مناسب و به روز نتیجه‌ای کاملاً مناسب نباشد و مساعدی را شاهد نخواهیم بود.