اگر تمام روز می نشینید ، حتماً 8 ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید! – دکتر روی هادیمیان


اگر تمام روز می نشینید ، حتماً 8 ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید!

به گفته فیزیکدانان ، نشستن زیاد مهمترین علت بیماریهای مزمن مانند دیابت ، بیماریهای قلبی ، سکته مغزی ، سندرم متابولیک و سایر موارد است. علاوه بر این ، اصطلاح “سیگاری های جدید” به افرادی اطلاق می شود که روزانه بالاتر از حد معمول می نشینند ، به این معنی که خطر بی تحرکی برابر با خطر سیگار کشیدن است. نشستن طولانی مدت همچنین باعث افزایش روند التهابی در بدن می شود.

علاوه بر این واقعیت که فعالیت بدنی به موقع برای کسانی که نیاز دارند تمام روز در حالت نشسته کار کنند ضروری است ، خوردن برخی غذاها می تواند برخی از خطرات سلامتی مرتبط با این فرآیند از جمله التهاب را کاهش دهد:

دانه کتان:

منبع غنی ضدالتهاب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 معروف به ALA است. مصرف منظم این نوع امگا 3 توانایی بدن در متابولیسم چربی را افزایش می دهد.

مصرف میوه:

خوردن این میوه ها فرآیندهای التهابی را در بدن کاهش می دهد. میوه ها حاوی فلاونوئیدهای قوی به نام آنتوسیانین هستند که ژن های التهابی را رد می کند. علاوه بر این ، میوه ها حاوی ویتامین C و رزوراترول هستند که مشخص شده است اثرات رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهد.

آجیل:

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی ، معروف به ALA است که روند التهابی را در بدن کاهش می دهد. بادام سرشار از ویتامین E در میان آجیل است. آنتی اکسیدانی که از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) محافظت می کند.

آناناس:

این ماده دارای یک ماده التهابی قوی به نام بروملین است. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهابی ندارد.

روغن زیتون:

این نوع روغن مانند ایبوپروفن با التهاب مبارزه می کند. مصرف روغن زیتون همچنین می تواند از طریق کاهش وزن م theثر ، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است.

زردچوبه:

کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است.

سیر:

آلیسین موجود در سیر متابولیسم موثر قند خون را افزایش می دهد ، سطح چربی را کنترل می کند و سطح التهاب را در بدن کاهش می دهد.

چای سبز:

محتوای پلی فنول ها در چای سبز اکسیر قوی ضد التهابی در مقایسه با سایر چای ها است. چای سبز همچنین دارای خاصیت کاهش وزن است و مصرف منظم آن برای کسانی که بیشتر روز را گیر کرده اند توصیه می شود.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید