الزام طراحی و تولید خودروی هیبریدی و برقی در کشور



به گزارش بازار، جواد مرزبان راد افزود: بن سازه (پلتفرم) برخی از خودروهایی که مربوط به 30 سال گذشته است، باید تغییر کند، زیرا نیاز به طراحی جدید دارد.

وی با بیان اینکه برای طراحی بن سازه جدید هم از تجربه دانشگاه‌ها بهره می‌برد، گفت: خودروسازان در ۳۰ سال گذشته، تجربیات تجربی در زمینه طراحی خودرو و فیس لیفت (تغییرات ظاهری) داشته اند. اکنون برای طراحی یک خودرو جدید که قرار است با فناوری روز و شرایط امروزی تولید شود، باید از تجربیات گذشته هم بهره برد تا سرعت انجام کار بیشتر شود.

عضو دانشگاه علمی و صنعت گفت: در چند سال گذشته طرح‌های اجرایی از بن سازه خودرو طراحی شد و برخی از آن‌ها به مرحله تولید انبوه هم رسیدند.

وی با اشاره به طراحی و تولید خودروهای جدید می‌توان هم به قطعات سازان در صنعت تولید کمک کرد و هم خودروها با مصرف سوخت بالا تولید نمی‌شود. قدیمی می شود.

مرزبان راد با بیان اینکه باید خودروهای هیبریدی و خودروهای برقی بخشی از محصولات سبد خودروسازان داخلی باشد، گفت: این واقعیت دارد، با وجود مشکلاتی از جمله قیمت بالای باتری این خودروها، بعید به نظر می رسد که در کوتاه مدت، چشم انداز تولید و عرضه می کند. وسیعی از این خودروها را داشته اند. در حالی که نمی‌توانم تولید خودروهای برقی را صرفاً بگویم و نباید به آن‌ها رفت و اگر بخواهیم در ۱۰ سال آینده آن‌ها را تولید کنیم، زیرا این فناوری اکنون در خودروسازی‌های جهان وجود دارد و به آن کشور زمان می‌رسد، بنابراین باید بخشی از تولید خودرو، برقی و هیبریدی باشد و این فناوری در ایران نهادینه شود که با گذشت زمان می‌تواند خود را از بازار بیشتر کند.

وی با اشاره به چگونگی انجام خودرو و اثرگذاری این کار در بازار خودرو، گفت: نکاتی که درمورد واردات وجود دارد این است که خدمات پس از فروش آن‌ها چگونه است؟ می‌توان خودروی مناسب و با قیمت ارزان وارد کرد، اما اگر این خودرو با کوچکترین مشکل مواجه شود آیا تامین قطعه نیز ارزان خواهد بود؟ به طور مثال اگر لامپ آن بسوزد، قیمت لامپ نباید بالا باشد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین روش‌ها در مورد توجه به نحوه خدمات پس از فروش است.