افزایش تستوسترون – 5 نکته طبیعی

تستوسترون هورمون اصلی مردانه است. بیشتر مردان، به ویژه مردان جوان، مایلند تولید این هورمون را به منظور افزایش عضلانی و/یا حفظ توده عضلانی بهینه کنند. علاوه بر این، مردان مسن تر می خواهند سطح تستوسترون را بهینه کنند تا میل جنسی و عملکرد عمومی جنسی را افزایش دهند.

افزایش تستوسترون به طور طبیعی می تواند از طریق تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی به دست آید و از طریق استفاده از مکمل های غذایی خاص تقویت شود. این موارد در نکات کلیدی افزایش تستوسترون زیر بیان شده است:

۱- ارگانیک بخورید. غذاهای ارگانیک کمتر حاوی مواد مختل کننده هورمونی مانند آفت کش ها، علف کش ها، ترکیبات پلاستیکی و فلوراید هستند. این مواد شیمیایی ممکن است اثرات هورمون زنانه استروژن را در بدن انسان تقلید کنند و/یا مستقیماً در عملکرد سالم بیضه اختلال ایجاد کنند. بدیهی است که این باعث کاهش سطح تستوسترون یا کاهش عملکرد مناسب آن در بدن می شود.

همچنین بهتر است آب بدون فلوراید بنوشید. فیلترهای آب تغذیه شده با نیروی جاذبه با اتصالات فلوراید می توانند فلوراید را از آب فیلتر کنند.

2. کربوهیدرات مناسب بخورید. مصرف غذاهای کربوهیدراتی بی کیفیت (به عنوان مثال محصولات آرد گندم سفید: نان، کیک، بیسکویت، شکلات و غیره) و/یا شکر (نوشابه‌های گازدار منبع اصلی غذایی قند هستند) بر تعادل قند خون سالم تأثیر منفی می‌گذارد و به طور بالقوه حساسیت مناسب به خون را کاهش می‌دهد. انسولین هورمون کنترل قند تحقیقات بر روی افراد چاق با کاهش حساسیت به انسولین نشان دهنده ارتباط با کاهش سطح تستوسترون است که با بهبود حساسیت به انسولین می توان آن را به حالت عادی بازگرداند. این را می توان با چسبیدن به غذاهای کربوهیدرات آهسته با GI پایین، مثال های خوب سیب زمینی شیرین، برنج باسماتی، نان گندم کامل/چودار (خمیر ترش بهترین است) و ماکارونی گندم دوروم به دست آورد. همچنین باید از مصرف شکر اجتناب کنید یا آن را به شدت کاهش دهید (معادل رایجی که باید از آن اجتناب کنید شربت ذرت با فروکتوز بالا است).

3. مکمل روی مصرف کنید. روی برای تولید مناسب تستوسترون مورد نیاز است. همچنین برای تبدیل تستوسترون به دیگر اشکال مهم این هورمون مورد نیاز است. کمبود روی در واقع تعداد گیرنده های تستوسترون را کاهش می دهد. به این معنی که تستوسترون کمتر قادر به اعمال اثرات خود است. نشان داده شده است که روی سطوح کاهش یافته تستوسترون را به سطوح طبیعی یا بهینه برمی گرداند. یک مولتی ویتامین/معدنی خوب معمولاً دارای سطح مناسبی از روی و سایر مواد مغذی مهم است که به بهینه سازی سطح تستوسترون کمک می کند. به دنبال روی به شکل کلات اسید آمینه، سیترات یا گلوکونات باشید. آجیل و دانه ها منبع غذایی خوبی از روی هستند (دانه های کدو تنبل عالی هستند).

4. مکمل منیزیم مصرف کنید. منیزیم معدنی اغلب با کمبود، توانایی افزایش سطح تستوسترون تام و تستوسترون آزاد را نشان داده است. تستوسترون آزاد شکل فعال غیر محدود تستوسترون است. منیزیم را می توان از یک مولتی ویتامین/مینرال با کیفیت خوب به دست آورد. گزینه دیگر مکمل ZMA است که معمولاً حاوی ترکیب خوبی از روی و منیزیم است که به طور خاص برای بهینه سازی تولید تستوسترون فرموله شده است. باز هم، آجیل و دانه ها منبع عالی منیزیم و بسیاری از مواد معدنی مفید دیگر هستند.

5. از پلاستیک BPA اجتناب کنید. BPA مخفف بیسفنول A است، یک ترکیب پلاستیکی که به نظر می رسد شبیه هورمون زنانه استروژن است. استروژن در مردان اثر زنانه دارد. در مطالعات مبتنی بر موش، BPA با کاهش تستوسترون و کوچک شدن بیضه ها مرتبط است! تا حد امکان از خوردن غذا و نوشیدنی در ظروف پلاستیکی خودداری کنید، از نگهداری مواد غذایی در ظروف پلاستیکی خودداری کنید و غذاها را در پلاستیک نپیچید. همچنین توجه داشته باشید که تا زمانی که رسیدها اغلب با BPA پوشانده می‌شوند، بسیاری از سیلانت‌های دندان حاوی BPA هستند و قوطی‌های قلع یا فولاد غذا/نوشیدنی اغلب با یک لایه پلاستیکی حاوی BPA پوشانده می‌شوند. غذا را در ظروف پلاستیکی، به عنوان مثال در مایکروویو حرارت ندهید، این امر به طور بالقوه احتمال بیشتری دارد که BPA را وارد غذا کند. به دنبال ظروف و بطری های پلاستیکی بدون BPA باشید. برخی از شیکرهای ورزشی در واقع بیان می کنند که برای مثال فاقد BPA هستند.

این نکات باید به تحقق هدف مورد نظر شما برای سطوح بهینه تستوسترون و افزایش رفاه عمومی در این فرآیند کمک کند.