اشتباهات رایج در جبران کم آبی – دکتر روی هادیمیان


اشتباهات رایج در جبران کم آبی بدن

آب در تمام فرآیندهای متابولیک ، انتقال مواد مغذی به سلول ها ، دفع مواد زائد ، تنظیم دمای بدن و غیره نقش دارد. اما هیدراتاسیون با برخی اشتباهات همراه است که ممکن است ما از آنها کاملاً آگاه نباشیم. این درست نیست که تامین مایعات مورد نیاز بدن فقط از طریق آب و سایر نوشیدنی ها امکان پذیر است. رایج ترین اشتباهات در جبران کم آبی بدن عبارتند از:

هرچه آب بیشتری بنوشیم ، برای ما بهتر است

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آب باعث افزایش بار روی کلیه ها شده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت ، فرد دچار سردرگمی ، نفخ و در خطرناک ترین مورد – مرگ می شود. وقتی تشنه هستید آب بنوشید. از نوشیدن مداوم آب خودداری کنید. طبق اعلام کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، حداکثر سرعتی که بدن می تواند مایعات را جذب کند حدود 600 میلی لیتر در ساعت است. حداکثر سرعتی که بدن می تواند مایع را دفع کند بین 600 تا 800 میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر ، ورزشکاران باید هر 15 تا 20 دقیقه ورزش 4 تا 8 اونس مایعات بنوشند.

هنگامی که گیر کرده اید نیازی به نوشیدن آب ندارید

حتی روی نیمکت نشسته و پشت میز بنشینید ، باید مایعات بنوشید و نباید آن را به ورزش و باشگاه محدود کنید. حتی بهتر است یادداشتی را جلوی چشمان خود بگذارید و به آنها یادآوری کنید که آب بنوشند. از برنامه هایی استفاده کنید که به شما یادآوری می کند با زنگ هشدار آب بنوشید.

قبل از تمرین از نوشیدن آب خودداری کنید

حتی اگر در طول تمرین آب کافی بنوشید ، اما قبل از تمرین از نوشیدن آب خودداری کنید ، ممکن است همچنان دچار عوارض ناشی از کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. بنابراین حتماً نیم ساعت قبل از هر فعالیت بدنی آب بنوشید.

به یاد داشته باشید که روزانه 8 لیوان آب بنوشید

همه افراد دقیقاً به 8 لیوان آب در روز احتیاج ندارند. این مقدار به اندازه بدن ، وزن ، میزان فعالیت بدنی ، میزان مایعات موجود در غذا و محیط بستگی دارد. اگر در محیطی خشک زندگی می کنید یا فعالیت بدنی زیادی انجام می دهید ، در مقایسه با سایر افراد به بیش از 8 لیوان آب نیاز دارید.

چای و قهوه نخورید

از آنجا که چای و قهوه ادرارآور هستند و توانایی افزایش ادرار را دارند ، برخی معتقدند که منجر به کم آبی بدن می شوند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر روی هادیمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید