استرس گرفتی؟ طبیعت را بخشی از روال خودمراقبتی خود قرار دهید


زمان خواندن: 5 دقایق

ژوئن است و بهار در اوج است. هک، تقریبا تابستان. زمان خوبی برای بیرون از منزل بودن است و این چیز بسیار خوبی است.

در این دنیای پیچیده (حتی در چند سال گذشته) طبیعت ممکن است یکی از بهترین پادزهرها برای استرس و یکی از بهترین ابزارهای مراقبت از خود در اختیار ما باشد. طبیعت توانایی قابل توجهی دارد که ما را از سرمان بیرون بکشد (و تمام افکار و تردیدها و نگرانی هایی که ممکن است در آنجا خورنده باشد) و به لحظه حال. این درست است چه در حیاط خلوت خود باشید، چه در پارک، در مسیر پیاده روی، یا در تعطیلات کنار دریاچه یا ساحل.

حضور در طبیعت همه حواس ما را به یکباره تحریک می کند و این باعث آرامش پچ پچ های ذهنی ما می شود. اگر متوجه نسیم روی صورت خود و صدای پرندگان یا جریان آب می شوید، حواستان به لحظه حال است، نه اینکه اتفاقی را که هفته گذشته رخ داده را تکرار کنید یا سعی کنید پیش بینی کنید که فردا چه اتفاقی می افتد. این راهی برای تمرین ذهن آگاهی بدون تمرین مدیتیشن است.

فضاهای سبز، سلامت و رفاه

زندگی در مناطق شهری سبزتر با احتمال کمتری برای ایجاد تعدادی از شرایط سلامت جسمی و روانی همراه است. برخی از این ممکن است مربوط به سطوح پایین‌تر آلودگی هوا و صوتی باشد، برخی ممکن است به این دلیل باشد که مناطق شهری بدون فضای سبز معمولاً مناطقی هستند که مردم در آن وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تری دارند (که خطرات سلامتی خود را به همراه دارد)، اما برخی احتمالاً به دلیل اثرات کاهش استرس چیزهای سبز برگ.

تحقیقات نشان داده است که حتی 15 دقیقه پیاده روی در فضای سبز می تواند پاسخ استرس ما را کاهش دهد، ضربان قلب ما را کاهش می دهد و سطح هورمون های استرس در گردش در سیستم ما را کاهش می دهد. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که گذراندن حداقل دو ساعت در هفته (120 دقیقه) در طبیعت با افزایش رضایت از زندگی و احساس خوب بودن همراه است. محققان دریافتند که میزان تأثیرات مفید گذراندن حداقل 120 دقیقه در طبیعت بر سلامت و تندرستی به اندازه داشتن یک شغل با کلاس بالاتر یا انجام سطوح توصیه شده فعالیت بدنی است.

همه افراد شرکت‌کننده در این مطالعه در محله‌ای سرسبز زندگی نمی‌کردند، اما آن‌هایی که در مکان‌های دیگر قرار گرفتن در معرض طبیعت خود را پیدا کردند، به طور متوسط ​​بیش از چند مایل از خانه دور نشدند. من یک مشتری دارم که در یک محله شهری قابل پیاده‌روی زندگی نمی‌کند، بنابراین تصمیم گرفت در مسیر خانه از محل کار تا پیاده‌روی در پارکی در کنار رودخانه توقف کند، یا اگر انرژی کم‌تری دارد به سادگی روی نیمکت پارک بنشیند. روز

مطالعه دیگری در سال 2019 از دانشگاه واشنگتن شواهدی را بررسی کرد تماس با طبیعت با افزایش شادی، بهزیستی ذهنی، عاطفه مثبت، تعاملات اجتماعی مثبت و احساس معنا و هدف در زندگی و همچنین کاهش پریشانی روانی همراه است. آنها به این نتیجه رسیدند که تجربه طبیعت عامل تعیین کننده سلامت روان است.

خلاقیت: عکس های طبیعت و باغ های سبزیجات

اگر زمان زیادی را صرف نشستن – در محل کار یا خانه – جایی که پنجره ای با منظره طبیعت وجود ندارد، می گذرانید، نگران نباشید. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که تماشای ساده تصاویر طبیعت می تواند آرامش بخش باشد. من در دفتر خانه خود پنجره های بزرگی دارم، با چشم انداز باغ، درختان و مزارع، اما زمانی که در یک اتاقک اداری کار می کردم و دیدی به بیرون نداشتم، عکس زیبایی از یک جنگل سبز سرزنده داشتم که در بالا نصب شده بود. کامپیوتر من و متوجه شدم که نگاه کردن به آن بسیار آرامش بخش است. خوب است بدانید که تحقیقات تجربه من را تأیید می کند!

از آنجایی که در این تابستان مصمم هستم که به سنجاب‌های زمینی کالیفرنیایی اجازه ندهم کاهو، هویج و چغندر جوان من را بچرخانند، روزی چند استراحت کوتاه می‌کنم تا از سبزی‌هایم دیدن کنم و چیزها را بررسی کنم. (اگر مشکلی وجود دارد، بهتر است زودتر آن را شناسایی کنید.) این نه تنها به من آرامش می دهد، بلکه متوجه می شوم که با دیدن همه سبزه های کوچک زیبای خود – چه کاهوهای آماده برداشت و چه بوته های بچه کدو – بسیار احیا کننده است

فریاد برای فضاهای آبی

و این فقط فضای سبز نیست که برای رفاه خوب است: فضاهای آبی نیز استرس زدایی قوی دارند. صرفاً نگاه کردن به آب – امواج متلاشی، رودخانه های روان، دریاچه های مواج – مغز ما را آرام می کند. و تحقیقات نشان داده است که دسترسی به فضای آبی می تواند ما را شادتر و اجتماعی تر کند. من چشم انداز آب ندارم، اما برای تعطیلات برنامه ریزی می کنم که مرا در کنار آب قرار دهد. کمپینگ در کنار دریاچه، تعطیلات آخر هفته در ساحل، اجاره کوتاه مدت در نزدیکی پارک ها یا رودخانه ها.

غوطه ور شدن در آب نیز می تواند شفابخش باشد. من یک بار مشتری 70 ساله ای داشتم که چندین دهه با او رابطه نداشت. می دانستم که او از طرفداران پر و پا قرص ورزش در آب است، اما وقتی یک روز پس از ماه ها کار با هم، به من گفت که احساس آب روی پوست یکی از نزدیک ترین تقریب ها به لمس انسان است، تعجب کردم. گرسنگی پوست – یا گرسنگی لمسی – نیاز بیولوژیکی به لمس انسان است. بنابراین چیزی که برای افرادی که تماس فیزیکی منظمی با دیگران ندارند، لمس تقریبی است؟ این قدرتمند است.

اگرچه این به خودی خود مربوط به طبیعت نیست، یک مطالعه در سال 2020 نشان داد حمام روزانه با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است. اکنون، محققان این نظریه را مطرح کردند که اثرات قرار گرفتن در معرض گرمای ملایم بر بدن مشابه اثرات ورزش است، یا اینکه حمام کردن در تحقیقات قبلی صرفاً با کاهش خطر فشار خون بالا مرتبط بوده است. (داشتن فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.) اما آیا می تواند ربطی به احساس آب روی پوست داشته باشد؟ بنابراین اگر از حمام کردن لذت می برید و می توانید آن را بپذیرید (یعنی محدودیت های فیزیکی ندارید یا بچه های خردسالی که به شما حریم خصوصی نمی دهند)، بدانید که آنها خود راضی نیستند. خوب برای شما!

غذای بیشتر برای فکر (طبیعی)

من به مقاله بسیار خوبی از انجمن روانشناسی آمریکا برخوردم، “تغذیه شده توسط طبیعت” که در مورد اثرات طبیعت بر سلامت روان و سلامت مغز. کاملا ارزش خوندن داره همچنین، اگر ایده پیاده‌روی را دوست دارید، اما احساس می‌کنید که برای شما مناسب نیست، زیرا «برای آن مناسب نیستید» یا بدن بزرگ‌تری دارید، کتاب «پیاده‌روی دختران چاق: راهنمای جامع برای بیرون رفتن از خانه» را توصیه می‌کنم. هر اندازه یا توانایی.» این بسیار حمایت کننده و دلگرم کننده است.

پس چگونه طبیعت را در تابستان امسال تجربه خواهید کرد؟ آیا می توانید آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید، مثلاً در باغ خود، یک محله سرسبز یا یک پارک نزدیک، یا برای گشت و گذارهای گسترده تر برنامه ریزی خواهید کرد؟ یا شاید هر دو؟

این پست حاوی لینک های وابسته به آمازون است. من به عنوان یک همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور تغذیه بصری، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از شکست افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان تا احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از لذت، تغذیه و سلامتی حمایت می کند.

چاپ این پست چاپ این پست