آیا واقعا فیلم های ایرانی دیده می شوند؟



برای گزارش دادن شبکه خبری تهران نیوزسمیرا برادی تهیه کننده فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری که اکنون در حال اکران است، درباره رضایت از فروش و اکران این فیلم به خبرنگار مهر گفت: اینجا بحث فروش فیلم است یا دیدن؟ تا الان از فروش این فیلم راضی هستم اما از دیده شدنش نه. چون اصل بر دیده شدن است و با توجه به اینکه فیلم پرفروش این فیلم یک درصد مخاطب دارد، راه زیادی برای دیده شدن داریم. خوشبختانه «زالاوا» 90 درصد رضایت مخاطب را به همراه دارد که باعث می شود برای دیده شدن به خودش تکیه کند.

وی با اشاره به اکران همزمان چند فیلم سینمایی گفت: فیلم های خوب به یکباره اکران می شوند، اما معتقدم تعداد فیلم های خوب راه را برای سینما باز می کند، حتی کنسرت ها و سینماهای خوب تاثیرگذار است. برای مردم برای رفتن به سینما.” آنچه مانع قوی است هزینه بالای بلیط، حمل و نقل و فشار اجتماعی است. در عین حال در چنین شرایطی ساختار اکران چنین فیلم هایی به درستی طراحی نشده است، زیرا مردم به تدریج از فیلم هایی که سود کمتری در گیشه دارند استقبال می کنند و آنها را به صورت شفاهی تبلیغ می کنند، این روند ساختار متفاوتی را می طلبد. اکران فیلم های دیگر.

این تهیه کننده درباره ضعف تبلیغات این فیلم در تلویزیون گفت: تلویزیون تماشا می کنید؟ چون ندیدم پرسیدم! آیا تبلیغات فیلم را نشان می دهد؟ تسهیلات تبلیغاتی اگر به کار فرهنگی داده شود باید برای همه یکسان باشد. چرا این همه امکانات تبلیغاتی را فقط یک فیلم به آنها بدهید!؟ به بیت المال تقلب می کنند و پاسخگو نیستند! متأسفانه به جایی رسیده ایم که کارگردان فیلمی را به دلیل دوست نداشتن یا نامناسب بودن آن منتشر نمی کند. رویکرد در نهایت و به شکل افراطی نتیجه ای دارد که همه ما دیده ایم! تلویزیون اکنون می خواهد همان فاجعه را در فیلم ها بیاورد. فراموش نکنیم که رسانه ای که مخاطب ندارد، رسانه نیست.

برادایی در مورد اینکه آیا «زالاوا» می تواند بازگشتی به فیلم های ترسناک باشد یا نه، گفت: «زالاوا» بیشتر فیلمی بر اساس ترسناک است تا یک فیلم ترسناک بر اساس ژن. با این حال، این فیلم به اندازه شرایط زندگی مردم امروز ترسناک نیست. اگرچه لحظات ترسناکی در فیلم وجود دارد، اما شخصا «زالاوا» را برای یک فیلم ترسناک نمی دانم. در واقع یک درام وحشتناک با عناصر یک فیلم ترسناک است. با این حال موضوع خرافات و تاثیر آن بر زندگی مردم قطعا از همان ابتدا دغدغه فیلمنامه نویسان بوده است.

وی در پایان درباره استفاده از ظرفیت های بومی در این فیلم گفت: ما کشوری هستیم با گسترش زبان ها، نژادها، مذاهب و گویش ها به عنوان شاخه های یک درخت تنومند. این حق مردم مناطق مختلف است که به زبان خود فیلم تماشا کنند. آیدا پهننده و ارسلان امیری نیز مانند بسیاری از ما ریشه های فرهنگی خاص خود را دارند و در کارشان از آنها کمک می گیرند. من فکر می کنم احترام به قومیت ها نه تنها گفتن لطیفه های قومیتی نیست، بلکه تولید آثاری با استفاده از جاذبه های فرهنگی مختلف قومیت های مختلف ایرانی است که مخاطب جهانی را در بر می گیرد و به گردش مالی سینمای ایران کمک می کند. این تجربه در «زلوا» پس از اکران در 36 کشور و استقبال جوانان برای ما به دست آمد، زیرا این فیلم به عنوان یک فیلم ژانر توانسته در جشنواره های بزرگ ژانر حضور پیدا کند و جوایزی کسب کند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/