آیا باید رژیم کتو را امتحان کنم؟


آیا باید رژیم محبوب کتو را برای کاهش وزن امتحان کنید؟ شارون پالمر، متخصص تغذیه، به سؤالات اصلی شما در مورد این سبک غذایی محبوب پاسخ می دهد که آیا رژیم کتو یک رژیم غذایی سالم و مؤثر است یا خیر.

رژیم کتو در چند سال اخیر به عنوان یک سبک رژیم غذایی که ظاهراً به سرعت وزن کم می کند، محبوبیت زیادی به دست آورده است. این رژیم بر کم نگه داشتن کل کربوهیدرات دریافتی و مصرف بیشتر کالری مورد نیاز از طریق چربی تاکید دارد. به سختی خوردن کربوهیدرات باعث می شود بدن شما گلوکز را برای سوزاندن تمام کند، بنابراین بدن شما مجبور می شود کتون هایی را که از چربی ساخته شده اند، به عنوان منبع اصلی سوخت تولید کند. این رژیم ممکن است به کاهش وزن برخی افراد کمک کند، اما آیا این رژیم غذایی سالم و موثر ارزش امتحان کردن را دارد؟ به خواندن ادامه دهید تا پاسخ های من در مورد یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی امروز را دریافت کنید. و این 18 خطر تغذیه ای رژیم کتو را در حالی که در آن هستید بررسی کنید!

آیا رژیم کتو راهی سالم برای کاهش وزن است؟

پاسخ:

رژیم کتوژنیک (“کتو”) به جریان اصلی تبدیل شده است! اگر وسوسه شده اید که آن را امتحان کنید، در اینجا چیزی است که باید در مورد این رژیم غذایی مد روز بدانید.

رژیم کتو چیست؟ این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و بسیار پرچرب است که فواید متعددی از جمله کاهش وزن و درمان دیابت دارد. این حاوی کمتر از 35 گرم کربوهیدرات در روز است و بر خلاف یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات معمولی است که پروتئین بالایی دارد – در عوض بیشتر کالری خود را بر روی چربی متمرکز می کند.

رژیم کتو چه کاری انجام می دهد؟ رژیم کتو بدن را به کتوز وادار می کند – یک حالت متابولیک که در آن منبع اولیه سوخت برای بدن از چربی به شکل کتون است. شرایط طبیعی بدن استفاده از کربوهیدرات (گلوکز) به عنوان منبع انرژی ترجیحی است که در طول کتوز رخ نمی دهد.

رژیم‌های کتو، غذاهای سالم مانند میوه‌ها را در این دستور غذای بری کینوا پاور بول محدود می‌کند.

رژیم غذایی چگونه است؟ بسیاری از افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند واقعاً به کتوزیس نمی رسند زیرا رعایت مقدار مجاز کربوهیدرات بسیار دشوار است. برای دستیابی به این سطح از مصرف کربوهیدرات، تقریباً همه غلات، پاستا، نان، لوبیا، عدس، قندها، سبزیجات نشاسته‌ای و تقریباً همه میوه‌ها حذف می‌شوند. در عوض، رژیم‌های کتو، گوشت، لبنیات پرچرب، تخم‌مرغ، آجیل، دانه‌ها و روغن‌ها را افزایش می‌دهند.

اثرات رژیم کتو چیست؟ سختی این رژیم و محدودیت غذاها معمولا منجر به کاهش وزن می شود. با این حال، اثرات طولانی مدت خوردن رژیم های غذایی بسیار پرچرب و دستیابی به حالت کتوز ناشناخته است. علاوه بر این، مجموعه ای از تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیشتر غلات کامل، لوبیا، سبزیجات و میوه ها خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. رژیم کتو توصیه می کند از این غذاهای سالم اجتناب کنید. علاوه بر این، هنگامی که رژیم کتو را کنار بگذارید و به رفتارهای غذایی معمول خود بازگردید، احتمالاً افزایش وزن ممکن است رخ دهد. نتیجه نهایی: رژیم کتو یک رژیم غذایی مد روز است که نگرانی های زیادی برای سلامتی دارد. حتی اگر ممکن است باعث کاهش وزن شود، راه های سالم تری برای انجام این کار وجود دارد.

رژیم‌های کتو کربوهیدرات‌های سالم مانند غلات کامل و لوبیا را که در این دستور غذا برای لوبیا سیاه جک فروت و تاکو کینوا یافت می‌شود، محدود می‌کند.

برخی از عوارض رژیم کتو چیست؟ عوارض جانبی رژیم کتو عبارتند از:

  • دشواری در پیروی و واکنش فردی به رژیم غذایی ممکن است به این معنی باشد که هر فرد باید رژیم غذایی خود را به طور خاص برای رسیدن به کتوز تنظیم کند.
  • بیماران مبتلا به بیماری کلیوی ممکن است شرایط خود را بدتر کنند.
  • بوی بد دهان، خستگی، تهوع/استفراغ، یبوست، سیکل های قاعدگی نامنظم، کاهش بالقوه باروری، کاهش تراکم استخوان، سردرد و مشکلات خواب به عنوان عوارض رژیم کتو گزارش شده است.
  • ما به طور قطع از اثرات آن بر کلسترول خون اطلاعی نداریم. برخی از مطالعات افزایش را نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر کاهش را نشان می دهند. ما در درازمدت به دلیل عدم تحقیق نمی دانیم. این نگرانی در میان متخصصان سلامت وجود دارد که مصرف چنین چربی های ناسالم تأثیر منفی طولانی مدتی داشته باشد. کاهش وزن اغلب می‌تواند داده‌ها را در کوتاه‌مدت گیج کند، زیرا کاهش وزن – صرف نظر از اینکه چگونه به دست می‌آید – اثرات مفیدی روی چربی‌های خون و سطح گلوکز خون ایجاد می‌کند.
  • مصرف بسیار کم تا صفر میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات به این معنی است که افراد به طور جدی فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی را از دست می دهند، که ممکن است در درازمدت به اثرات قابل توجهی بر سلامت انسان، مانند تحلیل استخوان، منجر شود. افزایش التهاب، میکروبیوم نامطلوب روده و افزایش خطر بیماری های مزمن. صدها مطالعه نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از غذاهای گیاهی با سطوح بسیار پایین‌تری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، بیماری آلزایمر، بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 مرتبط است.
  • یبوست واکنشی فوری به رژیم غذایی کم فیبر است.
  • حتی اگر فردی مکمل مصرف کند، می دانیم که مواد مغذی جدا شده مانند مواد مغذی موجود در غذاهای کامل عمل نمی کنند.
  • یکی دیگر از عوارض جانبی رژیم غذایی یویو است. ما مطالعات طولانی‌مدتی در مورد رژیم کتو نداریم، و ممکن است به این دلیل که پیروی از آن بسیار دشوار است که افراد برای مدت طولانی از آن استفاده نکنند. اگر تلاش برای رفتن به کتو باعث می‌شود که «یویو» کنید و رژیم‌های غذایی را ادامه دهید و کنار بگذارید، این تأثیرات مرتبط با نوسانات وزن و افزایش خطر مرگ و میر دارد.

در اینجا با استراتژی‌های کاهش وزن گیاهی سالم بیشتری آشنا شوید که سلامت بهینه را نیز ارتقا می‌دهند.

سایر سوالات تغذیه ای را که در The Plant-Powered Dietitian به آنها پاسخ می دهم بررسی کنید:

آیا روغن نارگیل سالم است؟
آیا زردچوبه و شاهدانه از سرطان پیشگیری می کنند؟
چگونه می توانم به سبک زندگی وگان تغییر دهم؟

درباره شارون بپرس

به عنوان بخشی از برنامه خود “از شارون بپرس”، من به سوال برتر ماه ارسال شده از طریق وبلاگم، فیس بوک، پاسخ می دهم. توییتر یا اینستاگرام جواب بدین شما حتی می توانید یک جایزه ببرید! فراموش نکنید که سوال تغذیه سوزان خود را در این ماه از طریق وبلاگ من یا سایر رسانه های اجتماعی ارسال کنید. این سوال مورد علاقه من در این ماه است.