آیا احترام به بدن خود را چالش برانگیز می دانید؟


زمان خواندن: 5 دقایق

این هشتمین پست از یک مجموعه 10 قسمتی است که به اصول غذا خوردن شهودی می پردازد. پست هفته گذشته در مورد اصل 7 بود: با مهربانی با احساسات خود کنار بیایید.


برقراری صلح با غذا، احترام گذاشتن به نشانه های گرسنگی و سیری، و بقیه، اگر با بدن خود در جنگ هستید، دشوار است. به همین دلیل است که هشتمین اصل غذا خوردن شهودی “به بدن خود احترام بگذارید” است.

این اصل از شما می خواهد طرح ژنتیکی خود را بپذیرید. از این گذشته، ما سعی نمی کنیم پاهایمان را کوچکتر کنیم تا بتوانیم یک کفش سایز کوچکتر بپوشیم. چرا ما انتظار داریم که بتوانیم بدن خود را مجبور کنیم اندازه کوچکتر از آنچه در نظر گرفته شده باشد؟

وقتی به بدن خود احترام می گذارید (و نه، این لزوما به این معنا نیست با محبت بدن شما)، می توانید احساس بهتری نسبت به آنچه که هستید داشته باشید. اگر در مورد اندازه و شکل خود غیرواقع بین هستید یا نسبت به آن انتقاد دارید، رد ذهنیت رژیم غذایی دشوار است. همه بدنها شایسته کرامت هستند.

چرا احترام به بدن مهم است؟

  • اگر با بدن خود در جنگ هستید، سخت است که با خودتان و با غذا در صلح باشید.
  • هوشیاری بدن باعث نگرانی بدن می شود که منجر به نگرانی در مورد غذا می شود و چرخه رژیم غذایی را تقویت می کند

نویسندگان کتاب “غذا شهودی” می گویند که وقتی بدن خود را مورد انتقاد قرار می دهیم، ما اساساً خودمان را گاز می گیریم. به طور خاص، وقتی دیگران بدن ما را قضاوت می کنند یا درباره بدن ما چیزهای ناخوشایندی می گویند، و ما به جای سرزنش افراد قضاوت کننده یا بی ادب، بدن خود را سرزنش می کنیم، سرزنش را در جای اشتباهی قرار می دهیم.

مشکل مربوط به بدن ما نیست، بلکه مربوط به فرهنگ چربی هراسی است که هم فرهنگ رژیم غذایی و هم بدنام وزن را تحریک می کند.

نگاهی کوتاه به انگ وزن

تعصب وزنی و انگ وزن گاهی به جای هم استفاده می شوند، اما بین این دو اصطلاح تفاوت هایی وجود دارد.

  • تعصب وزن نگرش ها و باورهای منفی و پیش داوری در مورد وزن است. این ممکن است به شکل کلیشه هایی مانند تنبلی، بی انگیزگی یا عدم نظم و انضباط باشد.
  • انگ وزن این تعصب را نسبت به افراد بر اساس وزن آنها هدایت می کند. این می تواند در سراسر طیف وزن اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، فردی که BMI در محدوده “طبیعی” دارد، اگر خانواده یا گروه همسالانش چارچوب بسیار نازکی را ایده آل کنند، ممکن است در معرض انگ قرار بگیرند. این اتفاق می تواند در ورزش های به اصطلاح وابسته به وزن مانند ژیمناستیک، کشتی و اسکیت نیز رخ دهد.

وقتی انگ وزن توسط دیگران از جمله دوستان، خانواده، همکاران یا غریبه ها تداوم یابد، به آن می گویند انگ خارجی هنگامی که انگ وزن به خودی خود هدایت می شود، به آن می گویند ننگ درونی، که به خصوص می تواند مضر باشد.

صرف نظر از منبع، نیروی محرکه انگ وزن انگیزه دادن به افرادی است که ایده‌آل‌های شخصی یا اجتماعی برای اندازه بدن را برآورده نمی‌کنند تا رفتار خود را تغییر دهند تا از این عدم انطباق اجتناب کنند و همچنین از خود انگ جلوگیری کنند. با این حال، این چیزی نیست که معمولا اتفاق می افتد.

انگ وزن درونی شده

تحقیقات نشان می دهد که انگ وزن درونی شده یک پیش بینی قوی تر سلامت جسمی و روانی ضعیف است به جای اینکه صرفاً ننگ را تجربه کنید.

وقتی کسی ننگ وزن را درونی می کند، در برابر افسردگی، تصویر بدنی ضعیف، ارزش خود پایین و تمایل بیشتر به لاغری آسیب پذیرتر می شود. می تواند منجر به رفتارهای غذایی ناسالم شوداز جمله اختلال پرخوری

با نگاهی به سلامت جسمانی، زمانی که افراد انگ مبتنی بر وزن را تجربه می‌کنند و به نوبه خود شروع به انگ زدن به خود می‌کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که این به افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و شرایط سلامت مرتبط است.

دلایل این امر پیچیده است، اما محرک اصلی اثرات منفی انگ وزن بر سلامتی، افزایش استرس است که به نوبه خود می تواند باعث التهاب مزمن در بدن شود. و افزایش ذخیره چربی در اطراف اندام های شکمی. اگر انگ وزن درونی منجر به استرس خوردن، روش‌های رژیم غذایی خطرناک و عادات ضعیف مراقبت از خود شود، این نیز می‌تواند به خطرات سلامتی کمک کند.

در اینجا نکته مهم دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. وقتی افراد سعی می کنند وزن کم کنند و شکست می خورند، به خصوص اگر برای وزن و شکل بدن ارزش بسیار زیادی قائل شوند، ممکن است انگ درونی را تقویت کند. ولی حتی با کاهش وزن “موفق”، تحقیقات نشان می دهد که ننگ درونی ممکن است کاهش نیابد.

همچنین این ایده وجود دارد که اگر فردی نسبت به بدن یا وزن خود احساس بدی داشته باشد، این امر منجر به تغییرات مثبت خواهد شد – با کاهش وزن، تغییر مثبت فرضی. اما این چیزی نیست که اتفاق بیفتد. انگ و شرم هرگز انگیزه های موثری برای تغییر مثبت نیستند. میدونی چیه؟ دلسوزی به خود.

تصویر بدن در مقابل تجسم

صحبت های زیادی در مورد چگونگی ایجاد تصویر بهتر از بدن وجود دارد، اما من اصطلاح تجسم را ترجیح می دهم. چرا؟ زیرا تصویر بدن اغلب به معنای نگاه کردن به خودمان از بیرون به درون است، به گونه ای که گویی بدن ما اشیا است.

تجسم به نحوه زندگی ما در بدن می پردازد، بنابراین بدن خود را به عنوان یک سوژه در نظر می گیریم.تی (سال گذشته یک پست کامل در وبلاگ درباره این مفهوم نوشتم.) فکر می کنم مفهوم تجسم با غذا خوردن شهودی، که شامل هماهنگی با نشانه های گرسنگی و سیری و همچنین حالات عاطفی ما است، بهتر همگام می شود. اما به احساس حرکت بدنمان، که در پست وبلاگ هفته آینده در مورد آن صحبت خواهم کرد.

همانطور که فکر می کنم اصطلاح تجسم قدرتمندتر و مؤیدتر از تصویر بدن است، فکر می کنم ایده احترام به بدن، که اصطلاحی است که در غذا خوردن شهودی استفاده می شود، عملی تر از مثبت بودن بدن است.

حتی افرادی که نسبت به بدن خود احساس خوبی دارند، همیشه نسبت به آنها احساس مثبتی ندارند. به همین دلیل است که اغلب آسان‌تر است که برای بدن‌مان و کارهایی که هر لحظه برای ما انجام می‌دهند، مانند نفس کشیدن و تپش قلبمان احترام بگذاریم. اصول اصلی احترام به بدن نیز با تجسم بسیار سازگار است:

  • بدن شما سزاوار تغذیه است.
  • بدن شما شایسته این است که با وقار با او رفتار شود.
  • بدن شما شایسته این است که راحت و به سبکی که دوست دارید لباس بپوشید.
  • بدن شما شایسته لمس محبت آمیز، با رضایت و احترام شماست.
  • بدن شما سزاوار حرکت راحت است، تا جایی که ممکن است.
پذیرش طرح ژنتیکی شما

اگر تغییر اندازه و شکل بدن شما به عنوان یک هدف اصلی باقی بماند، مانع از انجام اقدامات و ایجاد رفتارهای مورد نیاز برای مراقبت از سلامت جسمی و روانی شما به روش های معتبر خواهد شد. – به عبارت دیگر، به روش هایی که تحقیقات نشان می دهد سلامتی را حتی زمانی که تغییری در وزن وجود ندارد، بهبود می بخشد، و به روش هایی که با شما طنین انداز می شود.

نکته اصلی این است که احترام به بدن به معنای مراقبت از سلامتی است، اما به معنای کوچک کردن بدن نیست.

همانطور که در ابتدای این پست اشاره کردم، بخشی از احترام به بدن، ایجاد صلح با ژنتیک شماست. وزن تعیین شده ژنتیکی شما محدوده وزنی است که بدن شما با غذا خوردن “عادی” و حرکت “طبیعی” حفظ می کند.

متأسفانه، به دلیل سال ها رژیم غذایی و وزن، نحوه غذا خوردن بسیاری از افراد عادی نیست بسیاری از مردم وزنی را ایده آل می دانند که (اگر اصلا بتوان به آن دست یافت) تنها با فشار زیاد می توان به آن دست یافت. – به عبارت دیگر، از طریق خوردن محدود و مقداری ورزش بیش از آنچه برای سلامتی لازم است.

وزن تعیین شده ژنتیکی شما ممکن است وزنی که در ذهن دارید نباشد، و اینجاست که یاد گرفتن احترام به بدن و تجسم مثبت‌تر می‌تواند به پر کردن شکاف بین وزنی که می‌خواهید و وزنی که بدنتان واقعاً باید باشد، کمک کند.

هفته آینده، در مورد آن صحبت خواهم کرد اصل 9: حرکت – تفاوت را احساس کنید.

این پست حاوی پیوندهای وابسته به آمازون است. من به عنوان یک همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور تغذیه بصری، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از شکست افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان تا احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از لذت، تغذیه و سلامتی حمایت می کند.

چاپ این پست چاپ این پست